دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1398 - 01:43
رونقی در گفتگو با آنا:

فیلم‌های پربیننده به اقتصاد سینما کمک می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: فیلم‌های پربیننده به اقتصاد سینما کمک کرده و صنعت سینما را رونق می‌بخشد.
کد خبر : 381399

مهناز رونقی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در خصوص چهارمین کرسی آزاداندیشی رسانه‌ای با عنوان نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد سینما، حوزه‌ای چند وجهی بوده و هنگامی که آن را مطالعه و بررسی می‌کنیم به مقوله‌های تولید، توزیع و مصرف فیلم سینمایی باید توجه ویژه کنیم.


وی افزود: جوانان، مخاطب اصلی سینماها هستند و بسیاری از فیلم‌های سینمایی با توجه به ذائقه آنان ساخته می‌شود. در نشست نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما بررسی کردیم که تهیه‌کننده، سینمادار، توزیع‌کننده هر کدام در کجای اقتصاد سینما قرار می‌گیرند.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی بیان کرد: همچنین در این نشست بررسی شد که سهم دولت در حمایت از سینما چقدر است؛ فیلم‌های پربیننده‌ به چرخیدن چرخه تجارت سینما کمک کرده و صنعت سینما را رونق می‌بخشند.


رونقی تصریح کرد: در این نشست گفته شد که بحث اقتصاد هنری یا خلاقیت در فضای سینمایی به پرورش دادن ذائقه مخاطب کمک می‌کند تا بتوانیم سینمایی در تراز بالا داشته باشیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در نشست نئولیبرالیسم و اقتصاد سینما، راجع به فیلم خاصی صحبت نشد و فقط شاهد یک گفتمان دانشگاهی و تخصصی در حوزه اقتصاد سینمایی بودیم.


انتهای پیام/4122/4118/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
سینا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
۰
عجب حرفی زدن... واقعا؟؟
مصداق بارز "شیره را خورد و گفت شیرین است"...
آدم شاخ درمیاره از بعضی تیرهای شما...
آخه وقت میزارید خبر میزنید بعد مصاحبه چیپ و تیتر از مصاحبه چیپ‌تر...
بعد میزاریدش بهترین خبر فرهنگی
من به عنوان عضو هیئت علمی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی از تیترهای خسته کننده ای که میزنید ناراضی ام
گام دوم انقلاب خوب است.. کولر برای خنک کردن هواست... جنگ بد است... فیلم‌های پربیننده به اقتصاد سینما کمک می‌کند...
آخه تا کی ازین تیترها ؟!؟!
قالیشویی ادیب