دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1398 - 12:28
نقدی در گفتگو با آنا:

مهلت دریافت آثار همایش زندگی دانشجویی تا 25 خرداد تمدید شد

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: دریافت مقالات برای همایش زندگی دانشجویی تا 25 خرداد تمدید شد.
کد خبر : 381210
9002_714.jpg

اسدالله نقدی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: همایش زندگی دانشجویی؛ آسیب‌ها و فرصت‌ها برای اولین بار در سطح کشور به میزبانی دانشگاه بوعلی سینای همدان تیرماه امسال برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که در سطح کشور بیش از 4 میلیون دانشجو داریم و این جمعیت بسیار بزرگ و مؤثر است، افزود: این همایش با تأکید بر سراها و خوابگاه‌های دانشجویان، موضوع مربوط به بخش بزرگ و مؤثر جامعه را دنبال می‌کند و در حوزه‌های مختلف مرتبط با جمعیت دانشجویی کشور فراخوان داده و با همکاری تعداد قابل‌توجهی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این جامعه دانشجویی برگزار خواهد شد.


نقدی ادامه داد: محورهای اصلی این همایش بسیار متنوع است که نقش مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره در زندگی دانشجویی و موضوع‌های اجتماعی در جوامع دانشجویی، مسئله ورزش و فعالیت‌های فوق‌برنامه، تأثیر آن در ارتقای روحی و روانی اجتماعی دانشجویان ازجمله این محورهای است.


وی با اشاره به این‌که مسئله دانشجویان بین‌المللی امروزه که در حال گسترش پذیرش از اقصی نقاط جهان است اظهار کرد: دراین‌بین دانشجویان تفاوت‌های فرهنگی،‌ آموزشی و زیستی بسیاری باهم دارند و لازم است آموزش‌های لازم برای زندگی در کنار تفاوت‌ها و سلایق مختلف فرهنگی و اجتماعی و... ارائه شود که جمعیت متفاوت به لحاظ فرهنگی ازاین‌پس در مراکز دانشگاهی روبه‌رو خواهند شد. باید با این مسئله کنار آمده و آمادگی زیست در این شرایط را داشته باشند.


معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان تصریح کرد: بحث نقش خیرین و نهادهای سرمایه‌گذار غیردولتی در امور دانشجویی، حوزه تغذیه، ورزش، رفاه و به‌ویژه در امر ساخت خوابگاه برای دانشجویان و حمایت از افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت که این نیز یکی دیگر از محورهای اصلی این همایش است.


وی گفت: موضوع تجارب دانشگاه‌های جهان در حوزه خدمات صنفی، رفاهی و دانشجویی از محورهای دیگر این همایش است. به جهت بهره‌مندی از تجربه‌های مدیریتی که تمامی رؤسای ادارات و معاونت‌های سراهای دانشجویی در حوزه فعالیت‌های خود دارند از این دانشجویان دعوت‌شده است تا در قالب مقاله یا تجربه‌نامه خاطرات خود را مکتوب کرده و تجاربی را که در زندگی خوابگاهی و دانشگاهی دارند به اشتراک بگذارند.


نقدی افزود: ایده و طرح همایش «زندگی دانشجویی آسیب‌ها و فرصت‌ها» برای اولین بار از طرف معاونت دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان مطرح شد که رئیس شورای سیاست‌گذاری این همایش، معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است و رئیس سازمان امور دانشجویان و همین‌طور مدیران صندوق رفاه دانشگاه بوعلی سینای همدان به‌عنوان میزبان و دانشگاه علوم پزشکی همدان هم از حامیان این همایش ملی است. انجمن جامعه‌شناسی و انجمن مددکاری ایران نیز از حامیان مادی و معنوی این همایش هستند.


وی ادامه داد: تا به امروز تعداد قابل‌توجهی مقاله جهت شرکت در این همایش دریافت شده است که در حال حاضر دریافت مقالات تا 25 خردادماه تمدیدشده است؛ چراکه ما به دنبال مشارکت هرچه بیشتر جامعه علمی و مدیریتی حوزه دانشجویی هستیم و به همین دلیل دوره دریافت مقالات تمدیدشده است.


معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: در کنار این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه بوعلی سینای همدان و فعالیت‌های آن در حوزه دانشجویی برگزار خواهد شد و یک گزارش ملی مربوط به دانشجویان دختر ساکن خوابگاه‌ها که برای نهاد ریاست جمهوری و معاونت امور زنان کار شده است، در حاشیه آن رونمایی خواهد شد.


نقدی در پایان افزود: این چهارچوب کلی همایش است که دغدغه‌ها در آخر منجر به طرح همایش زندگی دانشجویی آسیب‌ها و فرصت‌ها شد.


انتهای پیام/4107/4108/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته