دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1398 - 04:15
شبانکاره در گفتگو با آنا:

هنرستان ۳۲ هزار مترمربعی و 4 کارگاه فنی در دلگان ساخته می‌شود

مسئول گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان گفت: به همت این گروه جهادی و کمک‌های خیرین، هنرستان ۳۲ هزار مترمربعی، نخلستان و 4 کارگاه فنی در دلگان ساخته می‌شود.
کد خبر : 380492
photo_۲۰۱۹-۰۵-۰۴_۲۰-۰۷-۵۳.jpg

سیدسجاد شبانکاره در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در رابطه با آخرین برنامه‌های گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان گفت: گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان از ۲۳ اسفند ۹۷ در مناطق محروم شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است و فعالیتمان در طول ماه مبارک رمضان نیز پیوسته ادامه دارد.


فعالیت‌های گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان


مسئول گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت این گروه جهادی شامل ساخت هنرستان فنی و حرفه‌ای، ساخت کارگاه مصالح ساختمانی و تولید بلوک و تولید تیرچه، انجام عملیات گودبرداری، تسطیح و کلیه امورات مربوط به کشاورزی، ساخت کارگاه جوشکاری و ساخت انواع درب و پنجره، نرده راه‌پله و حفاظ، کارگاه جوجه‌کشی بلدرچین و بوقلمون و درنهایت ایجاد نخلستان است.



در حال ساخت هنرستان فنی و حرفه‌ای به مساحت 32 هزار متر مربع در دلگان هستیم


وی تصریح کرد: شهر دلگان با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت متأسفانه از سطح مهارت‌های فنی بسیار پایین برخوردار است برای مثال کوچک‌ترین تعمیرات لوازم‌خانگی در این شهر انجام نمی‌شود و بر کارهای حرفه‌ای، فنی کاران ماهر و حتی مهندس‌های معمار ندارند و ۹۰ درصد پروژه‌های این شهر توسط پیمانکار غیربومی انجام می‌شود.


شبانکاره افزود: دانش آموزان این شهر مجبورند که فقط در رشته‌های انسانی و تجربی و ریاضی تحصیل کنند که بعد از لیسانس عملاً با مشکل اشتغال مواجه‌اند. همچنین نزدیک‌ترین هنرستان به دلگان حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد. آن‌هم در جاده‌ای که هر هفته یک تصادف مرگبار گزارش می‌شود. لذا از اسفندماه سال گذشته ساخت یک هنرستان فنی و حرفه‌ای با عنوان «هنرستان جهاد» با زیربنای ۳۲ هزار مترمربع را در منطقه دلگان آغاز کردیم. هنرستانی شامل سه بخش علمی، تربیتی و اقتصادی است و روند ساخت آن حدود 5 سال به طول می‌انجامد.



مسئول گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان تصریح کرد: این هنرستان ازنظر علمی با دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های دانش‌بنیان و هنرستان‌های مطرح کشور ارتباط تنگاتنگی در راستای تربیت انسان‌های بامهارت دارد. ازنظر تربیتی، به کمک اساتید و افراد باتجربه در این حوزه در حال تدوین دستورالعمل‌های ویژه و بومی هستیم و در بخش اقتصادی هم در حوزه‌های دام و طیور، کشاورزی و نیز صنعت؛ تصمیم به الگوسازی، فرهنگ‌سازی، کسب درآمد و آموزش داریم.

کار ساخت ساختمان شماره یک با کمک 600 میلیون تومانی یکی از خیرین به پایان رسید


وی بیان کرد: الآن بخش‌هایی شروع به کار شده است. ساختمان آموزشی شماره یک به مساحت ۳۸۴ متر مربع  شامل ۸ کلاس درس ، سه اتاق اداری، سرویس و آبدارخانه به ظرفیت حداقل ۱۶۰ دانش آموز با صرف هزینه حدود ۶۰۰ میلیون تومان با کمک خیّر گران‌قدر دکتر مهران ستاره ساخته شد. وی پزشک ارتوپد بیمارستان زنجان و در جایگاه پزشکی بسیار بااخلاق و دلسوز مردم است و بارها شده که از بیمارها هزینه ویزیت دریافت نکرده است. بااینکه بخش عمده درآمدش حقوق دولتی است، اما معادل حدود ۱۰۰ ماه حقوق خود را پس‌انداز کرده و برای ساخت بزرگ‌ترین مجتمع مهارت‌آموزی در مناطق محروم کشور کمک کردند.



شبانکاره تأکید کرد: ساختمان آموزشی شماره دو، خوابگاه به ظرفیت ۲۰۰ نفر، سلف‌سرویس، مسجد، کارگاه‌های آموزشی یک و دو، به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع، مجموعه ورزشی، اقامتگاه جهت اساتید و مربیان مهمان و مهمانسرا جهت خیرین و نیک‌اندیشان نیز در دست ساخت است. همچنین این هنرستان دارای یک مرکز رشد به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع است که بخش اقتصادی در این مرکز قرار دارد.


کارگاه جوشکاری، مصالح ساختمانی، خدمات کشاورزی و جوجه کشی از دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی است


مسئول گروه جهادی محمد رسول‌الله (ص) اصفهان خاطرنشان کرد: بخش دوم، کارگاه جوشکاری است که ساخت انواع درب و پنجره، نرده راه‌پله و حفاظ را بر عهده دارد. کارگاه ازنظر تجهیزاتی ۷۰ درصد تکمیل هست، اما مکان و سوله برای این کارگاه نداریم.






وی در پایان افزود: سایر بخش‌ها شامل کارگاه مصالح ساختمانی، تولید بلوک و تولید تیرچه و خدمات کشاورزی و کارگاه جوجه‌کشی است. همچنین نخلستانی شامل ۵۰۰ اصله نخل وقف حضرت زهرا (س) احداث کردیم که بعد از ۴ سال شروع به ثمر‌دهی می‌کند و درآمد حاصل از آن‌که سالیانه چند صد میلیون خواهد بود، در امورات مناطق محروم و اشتغال‌زایی هزینه خواهد شد.


انتهای پیام/4122/4126/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته