دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1398 - 10:03
در دانشگاه امیرکبیر؛

اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات هوافضا برگزار شد

یازدهمین دوره مسابقات با حضور 800 شرکت کننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
کد خبر : 380022
8077.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، یازدهمین دوره مسابقات با حضور 800 شرکت‌کننده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.


مهدی سبزه‌پرور دبیر یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم اختتامیه گفت: در یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر 800 شرکت‌کننده حضور داشتند. در این دوره از مسابقات تغییری در قوانین ایجاد شد که این تغییرات موجب افزایش هیجان برگزاری مسابقه شد.


دبیر یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هدف از تغییر قوانین ارتقای روند داوری است و همچنین در قوانین این مسابقه به دنبال این هستیم که نوآوری و تلاش در بین تیم‌ها گسترش یابد.


سبزه‌پرور اظهار کرد: در این دوره از مسابقات در لیگ‌های گلایدر دانش‌آموزی 56 تیم، گلایدر آزاد 16 تیم، راکت آبی 52 تیم و هاورکرافت 16 تیم شرکت کردند.


وی عنوان کرد: در یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو لیگ جدید سرعت پهپادها و شبیه‌ساز اَویونیک اضافه شده بود.


سبزه‌پرور گفت: همچنین در سال جاری برنامه داریم که با کمک دانشکده از ایده‌های مطرح‌شده در این مسابقه حمایت شود تا بتوانیم زمینه تحقق این ایده‌ها را فراهم کنیم.


وی اضافه کرد: درحال حاضر زمان مدرک‌گرایی گذشته است و در دانشگاه‌ها باید زمینه‌ای فراهم شود که دانشجویان بتوانند در راستای نیازهای جامعه قدم بردارند.


دبیر یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد دنیا نیز از وابستگی به سیستم‌های سنتی خارج شده بنابراین نوآوری و فناوری بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.


تیم های برگزیده یازدهمین دوره مسابقات هوافضا معرفی شدند


تیم‌های برگزیده یازدهمین دوره مسابقات هوافضا با حضور محمود مانی رئیس دانشکده مهندسی هوافضا ، مهدی سبزه‌پرور دبیر مسابقات و رضوانی معاون توسعه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معرفی و تقدیر شدند.


گفتنی است در لیگ نهایی هاور، تیم proxima  مقام اول، تیم دبیرستان سلام تجریش مقام دوم، تیم sky king  مقام سوم،  تیم پژوهش‌سرای میردهقان شایسته تقدیر و تیم apex تیم برتر میدان شد. در  لیگ گلایدر آزاد،  تیم علوم و تحقیقات  مقام اول، تیم ربوگلایدر مقام دوم، تیم Liano مقام سوم و تیم   shs aero شایسته تقدیر شد. در  لیگ گلایدر دانش‌آموزی، تیم مرلین، تیم نوآوران شیراز، ایر پارس، به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند تیم crasher، تیم شایسته شهاب هفت آسمان و ربوگلایدر سیتی شایسته تقدیر شدند. در لیگ سرعت پهپادها، تیم crows مقام اول و تیم crows2  مقام دوم این دوره از مسابقات را کسب کردند.


انتهای پیام/4122/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته