دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1398 - 17:07
رستمی:

ساختار دانشگاه باید بر اساس مهارت‌آموزی باشد

رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید بر روی ساختار دانشگاه دقت کرد تا به سمت مهارت‌آموزی برود.
کد خبر : 379946
n83034063-72548205.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی بعد از ظهر امروز در مراسم انتصاب سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن مطهری این دانشگاه گفت: اگر به سابقه دانشگاه در کشور بنگریم، دانشگاه نیز از غرب برای کارکردهای اصلی و برآمده از غرب در کشور تأسیس شد.


وی افزود: اساتید و مدیران متدین و متعهد بسیاری در دانشگاه‌ها بروز و ظهور داشته‌اند و خدمات فراوانی به انقلاب داده است. ولی نباید از ساختار و ریشه ناقص و غربی آن غافل شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: باید پرسید حرکت دانشگاه تا چه میزان با فضای جامعه و نیازهای کشور است و دانشجویان تا چه اندازه برای اشتغال خود در جامعه مهارت‌آموزی می‌کند، پس باید بر روی ساختار دانشگاه دقت کرد.


رستمی آموزش علم نافع، تربیت نیروی متخصص موردنیاز کشور و حل نیازهای جامعه را سه کارکرد اصلی دانشگاه دانست و گفت: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی دارند تا آموزش عالی و ریل حرکت دانشگاه را در مسیر اصلی و صحیح آن قرار دهند و دانشگاه را به محیط حکمت و عقلانیت تبدیل کنند.


وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) چون مقوله فرهنگ و علم را فراجناحی می‌دانستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی را تأسیس کردند و سران سه قوه را به‌عنوان تصمیم گیر در جریان جلسات این شورا قراردادند و حتی ایشان در اوج جنگ نیز تأکید فراوانی به حوزه دانشگاه داشتند.


رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: امروز شاهد این هستیم که مهم‌ترین مسائل کشور در حوزه آموزش و پرورش افراد کم‌وزنی ایفای نقش می‌کنند و افراد ناشایست الگوی نشاط شده‌اند که در این شرایط شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به سوگ بنشیند و فرهنگ را ترمیم کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از حوزه‌هایی که به تعالی ارزشمند دانشگاه کمک می‌کند، دفتر نمایندگی نهاد رهبری است. تعمیق باورهای دینی، مقابله با جریان‌های انحرافی و تقویت جریان‌های انقلابی در دانشگاه بر عهده دفتر نمایندگی نهاد رهبری است.


انتهای پیام/4115/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته