دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1398 - 17:48
حجت‌الاسلام فقیهی:

۵۰۰ هزار دانشجو در طول دوران خدمتم به عتبات اعزام شدند

رئیس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ۵۰۰ هزار دانشجو در طول دوران خدمتم به عتبات اعزام شدند.
کد خبر : 378983
20190505_152937~2.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری  گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی در جلسه تکریم خود که ساعاتی پیش در سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: سال ۷۵ که ستاد عمره دانشجویی راه‌اندازی شد و مأموریت اصلی و تمرکز ستاد در این سال‌ها بر سفر دانشجویی حج عمره بود؛ در این سال‌ها حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوترابی زحمات بسیار زیادی در تأسیس و تقویت این ستاد متحمل شدند؛ بنده نیز از سال ۸۵ مسئولیت ستاد عمره دانشگاهیان را بر عهده گرفتم و پس از چهار سال یعنی در سال 89 هم‌زمان با سفر زیارتی به حج، اعزام عتبات را نیز آغاز کردیم و در این سال نام ستاد به عمره و عتبات دانشگاهیان تغییر یافت.


رئیس سابق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: از زمان تعطیل شدن سفر عمره دانشجویی، تمرکز ستاد، بر سفر به عتبات عالیات قرار گرفت. درمجموع در طول دوران خدمتم، ۵۰۰ هزار دانشجو به عتبات اعزام شدند و از عنایات خداوند به ما این بوده که از سال 89 و در طول تمام اعزام‌های دانشجویی  به عتبات، تمام دانشجویان را صحیح و سالم به سفر برده و بازگرداندیم.


وی در پایان تصریح کرد: امسال با مشکل افزایش هزینه‌های اعزام و تقریباً دو برابر شدن هزینه سفر نسبت به سال‌های گذشته مواجه شدیم. در دوره‌های قبلی اگر با یک‌ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دانشجویان به عتبات اعزام می‌شدند، امسال هزینه‌ها به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. با این‌ وجود استقبال دانشجویان بسیار خوب بود به‌طوری‌که ۳۲۳ کاروان در دوره بیستم اعزام به عتبات شرکت کردند. امسال تسهیلات ویژه‌ای برای دانشجویان فراهم شد و بانک ملت مجموعاً حدود ۲۸ میلیارد تومان وام ۴ درصد اعطا کرد و امسال نیز این رقم به ۳۰ میلیارد تومان خواهد رسید.


انتهای پیام/4122/4126/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته