دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1394 - 16:04

دستگیری مرد الکلی برای صدمه زدن به ربات در ژاپن

ژاپنی‌ها ارادت خاصی به ربات‌ها دارند؛ برای آنها جشن عروسی می‌گیرند و حتی برای ربات‌های از کار افتاده‌شان مراسم ترحیم برگزار می‌کنند. به تازگی نیز یک مرد الکلی که رباتی را کتک زده، به زندان افتاده است.
کد خبر : 37862

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از PopSci، یک مرد 60 ساله ژاپنی بعد از اینکه رباتی را در یک فروشگاه مورد ضرب و شتم قرار داد، دستگیر شد.


به گفته پلیس، دوربین مدار بسته این فروشگاه نشان می‌دهد که یک مرد مست اهل ایشیکاوا به ربات ضربه می‌زند. افراد پلیس در پیگیری این ماجرا اعلام کردند که این ربات صدمه‌دیده، هم‌اکنون آهسته راه می‌رود و سیستم کامپیوتری داخلی آن آسیب دیده است.


این مرد به صدمه زدن به ربات اعتراف کرده است و هنوز مشخص نیست که چه حکمی برایش ببرند. وب‌سایت تایمز در این مورد نوشته:‌ «احتمالا در ژاپن، ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها اجر و قرب دارند»!


ربات Pepper (یا فلفل) که حدود یک متر قد دارد و رفتاری شبیه به بچه‌ها دارد. فلفل یک ربات مهربان است که در برخی از فروشگاه‌ها به استخدام درآمده است و به خریداران کمک می‌کند تا اجناس مورد نیاز خود را پیدا و حمل کنند.



اوایل امسال میلادی، زمانی که شرکت سازنده ربات فلفل اعلام شد قصد فروش این ربات‌ها را دارد، در عرض یک دقیقه به اندازه 1600 دلار فروش کرد.



زمانی که ربات مظلوم با افراد الکلی و مست مواجه می‌شود، واقعا هنگ می‌کند و نمی‌داند که چطور رفتار کند. در مورد دیگری نیز در آمریکا، در هتل کوپرتینو یک مرد مست زمانی که ربات فلفلی که مسئول رساندن کالا بود در یک آسانسور مورد ضرب و شتم قرار داد، اما ربات بدون هیچ گونه درکی از اتفاقی که دارد می‌افتد، همچنان به کار خود ادامه داد.


مترجم: نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته