دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1393 - 13:02

استفاده از پرینتر سه‌بعدی برای ایجاد سایه‌های چهار بعدی + ویدئو

به تصویر کشیدن اشیا به صورت چهار بعدی کار بسیار دشواری است اما یک هنرمند و ریاضیدان دانشگاه آمریکایی با استفاده از پرینتر سه‌بعدی، سایه‌های چهار بعدی از اشیاء ساخته است.
کد خبر : 3783

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از NBC، هنری سگرمن، با استفاده از علم هندسه چند بعدی و یک پرینتر سه‌بعدی نشان داد که اشیاء در چهار بعد فضایی چطور به نظر می‌رسند.


وی با الهام از کتاب «پختستان» اقدام به این کار کرده است. پختستان یا Flatland یک رمان علمی تخیلی است که در سال ۱۸۸۴ توسط «ادوین ابوت» آفریده شده است. ابوت با خلق دنیایی تخیلی از اشکال دو بعدی سعی داشت که با ایهامی عمیق و استعاره‌ای نافذ شرایط اجتماعی انگلستان دوران ویکتوریا را ترسیم کند اما کتاب از این حد فراتر می رود و با توصیف و تشریحی دقیق از اشکال دو بعدی و سه بعدی بسیار مورد توجه دانشجویان ریاضی و فیزیک قرار گرفته است.


یکی از ساده‌ترین اشیای چهار بعدی که سگرمن ساخته، یک آنالوگ از مکعب سه‌بعدی است که به ابرمکعب یا تسرکت (tesseract) مشهور است. در هندسه، به همتای چهاربعدی یک مکعب، تسرکت گفته می‌شود، به عبارت دیگر تسرکت یک ابرمکعب چهار بعدی است. این شیء هشت مکعب است که در اطراف هم شبیه به یک مکعب باز شده، قرار گرفته‌اند.


با وجودی که تصور چنین شیء فضایی برای ما بسیار دشوار است، سرگمن با بازی طرح‌های این ابرمکعب به خوبی آن را به صورت چهار بعدی نمایش می‌دهد. وی حتی مجسمه‌ای را ساخته که این طرح‌های میمون شکل در یک شکل ابرمکعبی دست همدیگر را گرفته‌اند. سگرمن نام این مجسمه «جالب‌تر از یک ابرمکعب میمون‌ها» گذاشته است.




دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته