دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 19:40
براری درگفتگو با آنا مطرح کرد:

نقش مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش مؤثری در تربیت افراد خلاق و توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان داشته باشد.
کد خبر : 378262
aaf16244-a975-4bce-b9d3-09d9c6b5999c.jpg

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند نقش مؤثری در تربیت افراد خلاق و توسعه فناوری دانش‌بنیان داشته باشد.


وی افزود: تنها دانشگاهی که به‌صورت جدی در حوزه هوا و فضا ورود پیدا کرده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است. سازمان فضایی کشور آمادگی دارد در حوزه فضایی با دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط بیشتری داشته باشد و جلساتی در این مورد با ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت که با این شرایط نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه برنامه‌های هوا و فضایی بیشتر خواهد شد.


رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه امروزه در عصر مبتنی بر خلاقیت، فناوری و دانش‌بنیان هستیم، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن فعالیت ۷ برند برتر دنیا می‌توان نتیجه گرفت که عامل اصلی موفقیت این شرکت‌ها، فناوری‌های دانش‌بنیان است که در این مورد نیز مقام معظم رهبری در طول یک دهه اخیر تأکید بسیاری داشته‌اند.


براری عنوان کرد: باید تلاش کنیم که در حوزه تولیدات علمی سرآمد دنیا باشیم و این تولیدات علمی و فناوری را در خدمت مردم و رونق اقتصادی کشور قرار دهیم.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه مالک اشتر گفت: در عصر حاضر خلق ثروت توسط انسان‌ها صورت می‌گیرد و تنها دانشگاه‌ها می‌توانند در این شرایط مرکز خلق ثروت باشند، یعنی با توجه بیشتر به بحث فناوری‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌توانند اقتصاد آینده را تضمین کنند.


وی با اشاره به این‌که امروز در عرصه تولید رتبه ۱۶ جهان را داریم افزود: این افتخار با همکاری دانشمندان جامعه دانشگاهی صورت گرفته است که باید همواره با توسعه صنعتی و پیوست فرهنگی در تولید هرچه بهتر محتوی تلاش کنیم که داشتن این پیوست فرهنگی به تثبیت بخش صنعت نیز کمک خواهد کرد.


انتهای پیام/4118/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته