دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ثمری:

کارآفرینان دانشگاه آزاد باید به‌صورت مجزا شناسایی و معرفی شوند

مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران گفت: کارآفرینان دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست به‌صورت مجزا شناسایی و معرفی شوند.
کد خبر : 377955

داوود ثمری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تجلی فعالیت‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اسناد و مدارک علمی انجام داده است و با ساماندهی اموری که انجام می‌دهیم، به همراه ایجاد شبکه‌های توزیع و نشر کتاب‌هایی که در دانشجویان دانش‌افزایی کند، می‌توان انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی را به جایگاه بهتری رساند.


وی افزود: چاپ و نشر کتاب را می‌توان در دو حوزه دسته‌بندی کرد. یکی حوزه نرم‌افزاری که شامل تهیه و نگارش محتوای کتاب می‌شود و دیگری حوزه سخت‌افزاری که شامل اقدامات فنی و چاپ کتاب است. اگر کمیته‌ای برای هماهنگی بین این دو بخش تشکیل شود و هماهنگی‌ها افزایش یابد، دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین ناشران کتاب‌های دانشگاهی تبدیل شود.


مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در ایران کتاب‌هایی نوشته شده است که شامل بیان تجربیات کارآفرینان برتر است اما تاکنون اقدامی برای شناسایی و معرفی محققان و کارآفرینان برتر دانشگاه آزاد اسلامی انجام نشده است. تدوین تجربیات کار خوبی است و کمیته‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال نگارش تاریخ این دانشگاه است. تدوین تجربیات و دستاورد پژوهشگران دانشگاه نیز می‌تواند اقدام خوبی باشد.


ثمری خاطرنشان کرد: در این دانشگاه محققانی وجود دارد که در رشته خود بین یک درصد دانشمندان برتر و پراستناد جهانی هستند که باید این دانشمندان به عموم جامعه معرفی شوند. در جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی از افرادی که خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند تجلیل می‌شود اما برگزیدگان این جشنواره تاکنون به‌صورت مکتوب معرفی نشده‌اند. تدوین کتاب معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به تشویق پژوهشگران دیگر منجر شود.


وی عنوان کرد: کارآفرینان دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست به‌صورت مجزا شناسایی و معرفی شوند. هم‌اکنون با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این دانشگاه، دانشجویانی در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته کارآفرینی مشغول به تحصیل هستند و دانشجویانی نیز وجود دارند که کارآفرین بزرگی هستند.


مدیرکل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با شبکه‌سازی این کارآفرینان می‌توان به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد چرا که این افراد از مرحله ایده عبور کرده‌اند و به مرحله تولید و عرضه محصولات رسیده‌اند و استفاده از تجربیات این افراد می‌تواند کمک شایانی به دانشجویان کند.


انتهای پیام/4107/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته