دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1398 - 16:28
نیک‌شعار در گفتگو با آنا:

متاسچیپ تشخیص سلول سرطانی را آسان‌تر می‌کند

دانشجوی دانشگاه تهران گفت: موفق به تولید محصولی به نام متاسچیپ شدیم که می‌تواند سلول‌های متاستاتیک سرطان را تشخیص دهد.
کد خبر : 377717
علائم-سرطان-سینه.jpg

محمدسعید نیک‌شعار در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره محصولی که در مرکز نوآوری دانشگاه تهران ارائه کرده است، گفت: متاسچیپ پروژه کارشناسی ارشد من بود که برای تشخیص سلول‌های متاستاتیک در نمونه‌های بیوپسی بیماران سرطان سینه طراحی شده است.   


وی افزود: تفاوت این محصول با موارد مشابه در بازار این است که به جای استفاده از نشان‌گرهای شیمیایی محور، روی عملکرد سلول‌ها تمرکز می‌کند تا سرطانی بودن یا نبودن آن را تشخیص بدهد.


نیک‌شعار بیان کرد: این محصول مجهز به کیت‌های سلولی است که می‌توانند سلول‌های سرطانی را در نمونه بیوپسی سرطان تشخیص بدهند. عملکرد متاسچیپ کاملاً نوآورانه محسوب می‌شود و مشابه خارجی ندارد.


وی با اشاره به این که توسعه این محصول دو سال به طول کشیده است، اظهار کرد: نتایج تحقیقات ساخت متاسچیپ در مجله نیچر کامینیکیشن منتشر شده است که یکی از معتبرترین مجلات علمی در جهان محسوب می‌شود. این محصول پتنت آمریکا دارد.


نیک‌شعار افزود: توسعه محصول دو سال طول کشید. همه کارهای آن از طراحی مدارهای الکتریکی و ساخت بدنه گرفته تا ایده و تست روی بیماران، داخل کشور انجام شده است. در حال حاضر متاسچیپ در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته