دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1398 - 14:15
یک فعال دانشجویی در گفتگو با آنا:

رفتار برخی از سلبریتی‌ها مصداق پروژه نفوذ است

دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: برخی از هنرمندان و سلبریتی‌های ایرانی در فضای مجازی الگوهای رفتاری مغایر با فرهنگ بومی و اسلامی را القا می‌کنند.
کد خبر : 377349
43.jpg

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه مفهوم سلبریتی از نیمه اول قرن بیستم در آمریکا متولد شد، اظهار کرد: برخی قدرتمندان دنیا با گسترش صنعت سینما، چهره‌های هنری، ورزشی و... را با شروطی در اذهان مردم برجسته کردند تا بتوانند از محبوبیتی که از آن‌ها نزد افکار عمومی می‌سازند در جهت تحکیم مبانی سیاست‌های خود استفاده کنند و درواقع در این فرآیند، سلبریتی‌ها سمپات حکومت شدند.


وی افزود: مدتی پیش پلیس فرانسه یکی از معترضان چاقو به‌دست را با ۷ گلوله به قتل رساند که بلافاصله سلبریتی‌های فرانسوی در حمایت از اقدام پلیس، مقتول را تروریست نامیدند. حال رفتار سلبریتی فرانسوی با سلبریتی ایرانی مقایسه کنید! برخی سلبریتی‌های وطنی در جریان همین اغتشاشات بنزینی اخیر بدون توجه به درد واقعی منتقدان، اشرار آدمکش مزدور را بی‌گناه توصیف کردند!


دبیر فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: «ساندرس» در کتابی با عنوان نقش سازمان سیا در نبرد فرهنگی علیه شوروی، از چگونگی نفوذ آمریکا در شوروی پرده برداشت؛ این کتاب در سال ۲۰۰۰ در اروپا منتشر شد و غوغایی در خصوص فروپاشی شوروی ایجاد کرد.


نظری با بیان اینکه ساندرس در این کتاب نفوذ در قشر هنرمند و بازیگر را نسخه‌ای برای تغییر ذائقه عامه مردم معرفی می‌کند، گفت: در زمانی که آمریکا راهبرد نفوذ را برای جمهوری اسلامی ایران به‌کار برده است، برخی از به اصطلاح هنرمندان ما غرب‌زده شده‌اند و متأسفانه در فضای مجازی تبدیل به سلبریتی‌هایی شده‌اند که الگوهای رفتاری مغایر با فرهنگ بومی و اسلامی را القا می‌کنند و این به‌معنای نفوذ است.


وی گفت: حالا که این جماعت خیلی اندک با دست خودشان رسانه ملی و جشنواره فجر را تحریم کردند اگرچه نام و نانشان را از این رسانه دارند که سبب خوراک برای رسانه معاند شده‌اند، اما امیدواریم مدیران دوباره به تکاپو برای بازگرداندن آنان نیفتند و بار دیگر برای این جماعت فرش قرمز پهن نکنند.


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حضور در رسانه‌های کشورهای غربی و مواجب‌بگیر رسانه آل سعود شد، توئیت زدن و فراخوان دادن برای تجمعات غیرقانونی، حضور در سفارت ملکه انگلیس، حمایت از ارازل و اوباش سابقه‌دار، سیاه‌نمایی عملکرد ۴۰ ساله نظام و... همگی بخشی از کارنامه ننگین برخی از سلبریتی‌هاست.


نظری افزود: این سلبریتی‌ها ترجیح می‌دهند فرزندشان به جای اینکه در ایران عزیز به دنیا بیاید، در «اروپا» متولد شود! یا دیگری حاضر است برای آنکه هزینه ماهیانه 10 هزار دلار فرزندش در کانادا را تأمین کند، هر بلایی سر ملت ایران بیاید. البته صحبت‌ها و نوشته‌های آن‌ها در شبکه‌ها را خیلی هم نباید جدی گرفت. بسیاری از این افراد به علت مشغله زیاد کاری فرصت مطالعه و خودسازی و تحصیل نداشته‌اند و نظراتی که ارائه می‌دهند غالبا فاقد اعتبار است. اما متأسفانه صدای آن‌ها در شبکه‌های مجازی بلند است هرچند که در عرصه واقعی اجتماع وزنی ندارند.


وی خاطرنشان کرد: مدیران رسانه ملی باید یک‌بار برای همیشه تکلیف این جماعت سلبریتی را روشن کنند، آنان را به صورت جدی و محکم توبیخ کرده و از حضور در این رسانه محروم کنند تا این جماعت با حقیقت آشنا شوند. چقدر خطا می‌کنند جوانانی که چنین سلبریتی‌های نمک‌نشناسی را به‌عنوان الگوی زندگی خود انتخاب می‌کنند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته