دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 14:27
در دانشگاه تهران؛

جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی برگزار می‌شود

جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی یازدهم اردیبهشت در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 377286
images.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دومین دوره از جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی، یازدهم اردیبهشت سال جاری در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از 15:30 و تا 19:30 برگزار می‌شود.


محمدجواد رسایی، مشاور رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا عبداللهی‌نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم و وحید احمدی مشاور وزیر و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی در این مراسم حضور خواهند داشت.


در این جشنواره از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خواسته شد که پایان‌نامه‌ها خود را در یک صفحه ساده‌نویسی کنند تا برای عموم مردم قابل‌درک باشد.


ضرورت اصلاحات ساختاری اقتصادی، بحران تأمین آب،  بیکاری،  سرمایۀ اجتماعی و اعتماد عمومی، بحران ریزگردها و آلودگی هوا،   فقر و نابرابری، بی‌تفاوتی اجتماعی، سرمایه‌‌گذاری اقتصادی داخلی و خارجی،  نظام قضائی، اخلاق عمومی، امنیت روانی و اجتماعی،  حقوق اساسی و شهروندی،  کارکردهای اجتماعی فضای مجازی،  تخریب تنوع زیستی، مسائل جنگل‌ها و گونه‌های زیستی جانوری، امنیت نرم، سلامت روان، فساد و تقلب علمی، عدالت آموزشی، حقوق زنان، آلودگی‌های آب، مدیریت بازیافت و مسائل ناشی از انبوه زباله‌ها،  تغییر الگوی بیماری و شیوع بیماری‌های مزمن از موضوعاتی است که مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برای دومین جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی در نظر گرفته بود.


22 پایان‌نامه مورد تأیید این جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی قرار گرفته است که در بازه سه الی پنج دقیقه‌ای ارائه می‌شود. سپس هیئت داوری پنج مورد برتر را معرفی می‌کنند که علاوه‌ بر لوح تقدیر، جایزه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد.


جشنواره ترویج علم در پایان‌نامه‌های دانشجویی با هدف معرفی عمومی فرهنگ کاستن از شکاف میان مردم و علم‌ورزان، جلب توجه دانشگاهیان و دانشجویان به چالش‌های پیش روی کشور و تشویق آنها به بررسی این چالش‌ها در پایان‌نامه‌های دانشجویی، تشویق دانشگاهیان به برقراری ارتباط مستقیم‌تر با مردم، فراهم آوردن زمینه‌ای برای گفتگو و هم‌اندیشی میان علم‌ورزان و مردم درباره چالش‌های پیش روی کشور، جلب توجه عمومی به آموزش غیررسمی و یادگیری مادام‌العمر برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته