دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1398 - 08:15
مهدیه روحانی‌فر*

دشمنان برای ضربه به ارزش‌های اسلامی دندان تیز کرده‌اند

دشمنان کفتارصفت برای ضربه به ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب دندان تیز کرده‌اند، اما با بصیرت دانشجویان انقلابی راه به جایی نخواهند برد.
کد خبر : 377200
74.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در گام اول انقلاب مساجد برای ثبت‌نام جبهه‌ها از جوانانی پر شده بود که هرکدام یا برای کنکور آماده می‌شدند یا در دانشگاه، رشته مورد علاقه خود را با جان و دل تحصیل می‌کردند. به کشورشان تجاوز شده بود و آن‌ها نمی‌توانستند بی‌خیال از همه جا در دانشگاه بنشینند و برای رسیدن به آینده‌ای درخشان، رؤیا بسازند.


جوان دیروز با هر تخصصی که داشت برای حفظ آرمان‌های اسلامی‌ نقش آفرینی کرد و امروز نیز، ما باید در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی نقش مؤثری در ایجاد تمدن نوین اسلامی ایفا کنیم. در زمان فعلی، خبری از بمباران، موشک و تانک نیست ولی موج انفجار توطئه‌های دشمن در قالب جنگ نرم بسیار آزار دهنده است.


جوان دانشجو باید صدمات دشمن در قالب دروغ‌پردازی و سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی کند. دشمنان کفتارصفت برای ضربه به ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب دندان تیز کرده‌اند، اما با بصیرت دانشجویان انقلابی راه به جایی نخواهند برد.


دانشجو، مغز متفکر جامعه امروز است، او در سنگر فرهنگی دیده‌بان انقلاب بوده و به خوبی می‌تواند تشخیص دهد که چه کسی منافق و چه کسی خودی است. دانشجوی امروز، نیروی تازه نفس گام دوم انقلاب است، باید به آن‌ها اعتماد و از انرژی سرشار آنان در زمینه‌های مختلف بهره برد.


منویات مقام معظم رهبری بسیار واضح و روشن بوده ولی عملکرد برخی مسئولان در انتخاب مهره‌های توانمند در مسئولیت‌های اجرایی ضعیف است. استفاده از نیروهای جوان و تربیت یافته انقلابی می‌تواند سرعت چرخ حرکت انقلاب را شتاب بخشد.


دانشجو در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند گام‌‌های استواری بردارد. اولین قدم، گفتمان‌سازی مبانی انقلاب اسلامی در سطح جامعه است. اگر در وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف نمی‌توان روی تجربه کم دانشجو حساب کرد، می‌توان روی مشاوره‌های ناب آنان حسابی جدا باز کرد.


در بحث مطالبه‌گری اگر دانشجو تربیت‌یافته مکتب انقلابی باشد به راحتی می‌تواند محیط اطراف خود را آنالیز کرده و افکار مخرب و آسیب‌زننده را تشخیص دهد، حتی اگر این اشکال را در استاد بیابد، اجازه ترویج افکار انحرافی او را نمی‌دهد و با حضور مؤثر خود جلوی رشد علف‌های هرز را خواهد گرفت.


در انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد، کتابچه‌های بیانیه گام دوم تهیه شده و قصد داریم سلسله جلسات کارگاهی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را برگزار کرده و به ایفای نقش دانشجویان در اجرای این بیانیه بپردازیم.


پیرو منویات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت فعالیت در فضای مجازی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی و شبهات مطرح شده فراوان، تصمیم گرفتیم با برقراری دورهای آنلاین‌شو، در ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان و آماده‌سازی دانشجو برای حضوری فعال در فضای مجازی قدم مؤثری برداریم.


ثمره انقلابی که با خون جوانان پا گرفت و تنومند شد، همین جوانانی هستند که امروز در عرصه فرهنگی با قلمی که از همین درخت جوهر گرفت، جان می‌گیرد.


جهاد جوانان در این مسیر ادامه دارد...


*قائم‌مقام انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پیام نور مشهد


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته