دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1398 - 15:23
همراه با نمایشگاه کتاب/10؛

خادم: افزایش قیمت کتاب باعث کم شدن مخاطب شده است

مدیر فروش و بازاریابی سازمان جهاددانشگاهی گفت: افزایش قیمت کتاب باعث کم شدن مخاطب‌های مختلف در حوزه‌های دانشگاهی شده است
کد خبر : 376424

مهدی خادم در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: با توجه به اینکه قیمت کاغذ تا ۴ برابر افزایش یافته است، تاثیر مستقیمی در تولید کتاب داشته و  حجم تولیدات کاهش یافته است.


وی افزود: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی امروزه به دلیل افزایش قیمت تولید به سمت الکترونیکی رفته است که قطعاً کتاب دیجیتالی به نسبت کتاب افست کیفیت مورد قبولی نخواهد داشت.


مدیر فروش و بازاریابی سازمان جهاددانشگاهی اظهار کرد: افزایش قیمت کتاب باعث کم شدن مخاطب در حوزه‌های دانشگاهی شده است که دانشجویان و اساتید به واسطه این که قیمت افزایش یافته است اقبال کمتری برای خرید کتاب خواهند داشت.


وی ادامه داد: سیاست سازمان جهاد دانشگاهی این است که به هیچ عنوان قیمت پشت جلد کتاب های سال قبل را افزایش نداده و با همان قیمت‌های قبلی در اختیار متقاضیان قرار داده است، اما کتاب های تولید اواخر سال قبل را که بعد از افزایش قیمت تولید شده‌اند به ناچار به قیمت روز محاسبه خواهد شد.


مدرس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: سیاست قیمت‌گذاری به این شکل است که سعی کرده‌ایم با کمترین میزان مبلغ تولیدات را در خدمت مخاطبان قرار داده و در جهت حمایت از جامعه دانشگاهی تمامی تولیدات با کمترین میزان ممکن به فروش برسد این در حالی است که قیمت کاغذ از بند ۷۰ هزار تومانی به ۴۵۰ هزار تومان افزایش داشته است .


وی تصریح کرد: انتظار داریم با تدابیر مسئولان کاغذ دولتی به صورت ارز مرجع در اختیار ناشرین از جمله ناشرین دانشگاهی دولتی و خصوصی قرار داده شود هرچند در کنار کاغذ بسیاری از المان‌های دیگر افزایش قیمت داشته است که این افزایش قیمت بیشتر به زیان جامعه دانشگاهی است.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته