دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 شهريور 1394 - 13:29
دانشجوی رشته نرم‌افزار دانشگاه پیام نور طراحی کرد

اپلیکیشن آموزش 1100 کلمه ضروری انگلیسی به روش کدگذاری

دانشجوی مقطع کارشناسی مهندسی نرم‌افزار دانشگاه پیام نور موفق به طراحی اپلیکیشن آموزش 1100 کلمه انگلیسی کاربردی به روش جدید شده است. این اپلیکیشن هم‌اکنون در کافه‌بازار در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند است.
کد خبر : 37595

نسترن صائبی، گروه علم و فناوری آنا- محمدرضا بهمنی در مورد این اپلیکیشن گفت: «این اپلیکیشن برای اولین بار در کشور ساخته شده است و با یک روش جدید کلمات کتاب 1100 کلمه ضروری را به کاربران یاد می‌دهد».


در این روش، با استفاده از هجی کلمات، یک سری کدهای طنزگونه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا برای همیشه معنی کلمات انگلیسی را به خاطر بسپارند. این روش کدینگ نام دارد.


به گفته بهمنی، اپلیکیشن کدینگ 1100 بعد از برنامه کدینگ 504 که چندی پیش ارائه شد، نوشته شده است. وی گفت: «دیگر لازم نیست کتاب 1100 را باز کنید و با خودتان بگویید چطور می‌توانم این همه واژه رو حفظ کنم و بعد از چند روز دوباره یادم نرود. این اپلیکیشن کمک می‌کند تا با استفاده از کدبندی‌های جالبی که برای کلمات استفاده کردیم تا کاربران به راحتی در کمترین زمان (یک هفته) 1100 کلمه را برای همیشه در ذهن‌ داشته باشند».


کتاب 1100 واژه ضروری انگلیسی ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری کلیه رشته‌ها و همچنین GRE، آیلتس و تافل است.



نمونه کدگذاری‌ها


Comprehensive


معنی: جامع، کامل، فراگیرنده


کد: یه کمپرسی از هند انقدر سیب آورده که کل ایرانو پوشش میده


Fatal


معنی: کشنده، مهلک، مصیبت‌بار، وخیم


کد: فتل! (فتحعلی شاه) پادشاهی بود که دوران مصیبت‌بار و کشنده‌ای رو برای ایران به وجود آورد


Deride


معنی: تمسخر کردن، ریشخند کردن


کد: آدمای دریده همیشه در حال مسخره کردن دیگران هستند


Zenith


معنی: نوک، راس، اصلی


کد: طرف عقب مونده ذهنی است رفته نوک کوه وایساده نمیاد پایین


Rash


معنی: عجول، بی‌احتیاط، بی‌پروا، دست پاچه


کد: برای اینکه راش (راهش) کمتر بشه خیلی عجله میکنه


امکانات برنامه


تلفظ لغات


محیط بسیار جذاب کاربری


امکان علامت‌گذاری واژه‌های دلخواه


امکان جست‌وجوی لغات


به اشتراک‌گذاری کلمات و کدها با دوستان در شبکه‌های اجتماعی


کاربردها


بهمنی در مورد کاربرد اپلیکیشن کدینگ 1100 گفت: «این اپ برای بچه‌های کنکوری و کسانی که می‌خواهند آزمون آیلتز یا تافل و GRE بدهند کاربرد دارد».


وی افزود: «حتی کسانی که می‌خواهند کارشناسی ارشد دهند نیز می‌توانند از این اپلیکیشن برای یادگیری کلمات استفاده کنند زیرا بیشتر کلماتی که در این کنکور می‌آید از کتاب 1100 است».


اپلیکیشن 1100 کدینگ در کافه‌بازار


این اپلیکیشن حدود یک هفته است که در برنامه کافه‌بازار در دسترس قرار گرفته است (https://cafebazaar.ir/app/ShirazApp.Com.English1100Words/).


بهمنی گفت: «این اپلیکیشن در ابتدا به صورت رایگان قابل دانلود از کافه‌بازار است و در صورت دانلود می‌توانید 3 درس ابتدایی کتاب 1100 کلمه ضروری انگلیسی را یاد بگیرید ولی اگر می‌خواهید 43 درس دیگر را نیز داشته باشید، باید اپلیکیشن را ارتقاء دهید که برای این کار باید 3500 تومان پرداخت کنید».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته