دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1398 - 11:19
جهانگیری:

حل مشکلات کشور به یک زبان و باور مشترک نیاز دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: ظرفیت نهفته استعدادها بار مسئولیت سنگینی بر نهاد دولت و علمی کشور است؛ به همین دلیل برای حل مشکلات به یک زبان و باور مشترک نیاز داریم.
کد خبر : 375347
636915309484722332_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای برگزاری این جشنواره تشکر می‌کنم. امیدوارم زنان مسیر پیشرفتی که در پیش گرفته‌اند را ادامه بدهند.


وی گفت: بسیار خوشحالم یک دانشمند جوان ایرانی (مرحوم مریم میرزاخانی) توجه همه انجمن‌ها و نهادها و دستگاه‌های اجرایی را به موضوع زن و علم جلب کرد و روز تولد او به عنوان روز جهانی ریاضیات نام‌گذاری شد.  طبیعی است در وطن بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این مسیر باید ادامه پیدا کند.


معاون اول رئیس جمهور افزود: اینکه یک جوان نخبه ایرانی می‌تواند در سطح بین‌المللی بدرخشد و ایران را در جهان سربلند کند، سرمایه ملی برای کشور به حساب می‌آید که می‌توان با تقویت انگیزه و کشف استعداد آن‌ها  رویکرد اجتماعی و سیاسی کشور را اصلاح کنیم. جامعه ایران در دوران حیات و پس از مرگ ناگهانی این دانشمند قدردانی خود را نشان دادند. در راستای حمایت از سرمایه‌های علمی کشور لایحه‌ای به مجلس فرستادیم که بر اساس این لایحه، فرزند می‌تواند از مادر هم تابعیت بگیرد؛ چراکه مرحوم میرزاخانی نیز علاقه زیادی داشت تا فرزندش تابعیت ایرانی داشته باشد. امیدواریم این لایحه هر چه سریعتر در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.


جهانگیری در ادامه بیان کرد: قدرت علمی کشور و ظرفیت نهفته استعدادها بار مسئولیت سنگینی بر نهاد دولت و علمی کشور است و باید آنان را به سوی مسیر پیش رو عبور بدهیم.


وی افزود: یکی از کارهایی که باید صورت بگیرد افزایش امید در کشور است و مسئولین باید افق‌های جدید برای کشور ایجاد کنند. مردم ما در شرایط دشواری قرار دارند و با تحریم‌های ظالمانه روبرو هستیم و با حوادثی مثل سیل مواجه شدیم؛ هرچند ما به شدت به این بارندگی نیاز داشتیم و این نعمت بسیار بزرگی بود که خداوند به ما اعطا کرد.


جهانگیری یادآور شد: هفته گذشته حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان به زندگی مردم آسیب وارد شده است؛ البته جلوه‌های بسیاری از مهربانی و همدلی مردم رونمایی شد. حضور مردم و نهادهای مختلف فرصت‌های زیادی را نشان داد. کار نخبگان این است که این فرصت‌ها را شناسایی کرده و در مسیر قاعده‌مند قرار دهند.


معاون اول رئیس جمهور گفت: ما برای حل مشکلات به یک زبان، باور مشترک و امید نیاز داریم. کارآمدی دولت و جمهوری اسلامی جز به صحنه آوردن نخبگان و نهادهای علمی نیست. جفاست که به استاد دانشگاه و ظرفیت‌های علمی کشور کم توجهی شود. وقت آن است که این سرمایه‌های انسانی برای حل مشکلات مردم به میدان بیایند.


جهانگیری بیان کرد: توسعه علم متوقف به مسائل علمی نیست. در شورای عالی اداری تصویب کردیم حداقل ۳۰ درصد از مدیریت‌ها و شغل‌های اجرایی در اختیار زنان قرار گیرد.


وی گفت: ۴۷ درصد دانشجویان دختران هستند و این نشان دهنده آن است که با وجود زیرساخت‌ها، شاهد حضور زنان خواهیم بود. امیدوارم کشور از توانمندی زنان در راه توسعه استفاده کنند.


انتهای پیام/4107/4084/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته