دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1398 - 17:16
خالقی در گفتگو با آنا:

تیر روزنامه‌های اصلاح‌طلب به سنگ خورده است

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تفکرات غرب‌زده‌ها و روزنامه‌های اصلاح طلب به کرسی ننشسته و تیرشان به سنگ خورده است.
کد خبر : 375070
20190419_152259.jpg

محمد‌جواد خالقی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تعریف نادرست رسانه‌های اصلاح‌طلب از اصطلاح دموکراسی، گفت: شنبه هفته گذشته روزنامه‌های اصلاح‌طلب به این نتیجه رسیده بودند که نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و به‌جای آن باید دموکراسی پیاده شود؛ این افکار درهم و شتابزده نشان می‌دهد که نظرات غرب‌زده‌ها و روزنامه‌های اصلاح طلب به کرسی ننشسته و تیرشان به سنگ خورده است؛ برای مثال در روزنامه شرق چاپ شنبه 24 فروردین، نامه صادق زیباکلام به رئیس‌جمهور با عنوان «تقویت دموکراسی، مطالبه اصلی اصلاح‌طلبان باشد» آمده بود که دیگر باید دموکراسی پیاده شود و جای جمهوریت را بگیرد. 


مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: باید بدانیم دموکراسی چیست؟ تنها وجه مثبتی که روشنفکران از آن ارائه می‌دهند مشارکت مردمی و آزادی مطلق در آن بدون دخالت دین است که به نظر من این تحلیل نوعی فاجعه است؛ زیرا مردم بدون توجه به اخلاق معنویت و دین یک رأی را مطرح می‌کنند؛ مثلاً اکثریت به این توافق می‌رسند که به حقوق شخصی یکدیگر تجاوز کنند و این هم اگر قانون شود، لازم‌الاجرا خواهد بود.


وی خاطرنشان کرد: با ذکر این مثال‌ها می‌توان دریافت که دموکراسی با بحران مواجه نشده بلکه خودش یک بحران محسوب می‌شود؛ باید از حضرات به‌اصطلاح روشنفکر سؤال کرد که اگر اکثریت بدون توجه به اخلاق تصمیم بگیرند به حقوق خودشان هم تجاوز کنند قانون محسوب می‌شود و حق هیچ‌گونه دخالتی را ندارند. آیا فکر اینجا را کرده‌اند که اگر اکثریت موافق به کار بدی همچون قتل و تجاوز باشند و این قانون شود، چه فاجعه‌ای پدید می‌آید.


خالقی در پایان بیان کرد: منافع ملی از نظر دموکراسی، رفاه ملی، لذات و منافع دنیوی و غیرمعنوی است و اخلاق هیچ تقدمی ندارد؛ لذا در صورت در نظر نگرفتن دین و اخلاق، دموکراسی نمی‌تواند جلوی وقوع این فجایع را بگیرد دلیل گرایش برخی از عوام ناآگاهی از پیامدهای بلندمدت دموکراسی غربی است لذا جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی به‌‌عنوان مؤذنان جامعه باید این مسائل را روشنگری کنند.


انتهای پیام/4126/ 4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته