دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1398 - 16:43
خجسته مطرح کرد:

لزوم طراحی سیاست‌های جدید در سازمان‌های رسانه‌ای کشور

استاد دانشگاه صداوسیما گفت: سازمان‌های رسانه‌ای باید سیاست جدیدی را برای خود طراحی کنند.
کد خبر : 374505
1396020912574733710669604.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا٬ حسن خجسته در سومین کرسی آزاداندیشی تحت عنوان رسانه و نامگذاری سال که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد با بیان اینکه در ایران برای رونق تولید مشکلات زیادی وجود دارد٬ اظهار کرد: به دلایل تاریخی پایه اقتصاد کشور٬ واردات محور است٬ زیرساخت‌های کشور برای تولید آماده نیست به این دلیل که نظام دیوان‌سالاری در ایران وجود داشته که هنوز هم تغییر نکرده است٬ نظام دیوان‌سالاری ایران بسیار قدرتمند بود تا جایی که تمام دشمنان تاریخی مانند مغولان و عثمانی‌ها تسلیم آن می‌شدند‌.


استاد دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه در ایران تولید کننده‌ها به نسبت تجار و واردکننگان بیشتر تحت فشار هستند، تصریح کرد: شعار معنایی دارد که در عرف به آن سیاست عمومی می‌گویند‌. 


خجسته ادامه داد: خوبی شعار سال این است که همه فعالیت‌ها را می‌تواند هم‌جهت کند٬ اما برای اینکه سیاست به‌خوبی اجرا شود باید طرح و نقشه وجود داشته باشد٬ اگر نقشه نباشد هرکس مسیر خود را می‌پیماید‌. بعد از طرح و نقشه و تعیین سیاست رسانه‌ها می‌توانند بدانند که باید چه خطی را پیگیری کنند.


خجسته با بیان اینکه رسانه مانند یک کارخانه است که اگر مواد اولیه خوب داشته باشد می‌تواند تولید و محصول خوب هم داشته باشد، افزود: اگر سیاستگذاری مشخص باشد رسانه‌ها می‌دانند چه خط سیری را پیش ببرند‌ سازمان‌های رسانه‌ای باید سیاست جدیدی را برای خود طراحی کنند٬ رسانه‌ها با سیاست‌های ۳۰ سال پیش قدم برمی‌دارند درحالی‌که باید نسبت به شعار سال سیاست‌های خود را طراحی کنند.


وی در پایان با انتقاد از سیاستگذاری رسانه‌ها گفت: توسعه رسانه‌ای در ایران وجود داشته اما بلوغ رسانه‌ای وجود نداشته است.


انتهای پیام/4107/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته