دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1398 - 18:45
افضلی:

مهدویت سنتی الهی است که قطعاً اتفاق می‌افتد

استاد دانشگاه امام صادق(ع) گفت: مهدویت به‌عنوان یک سنت الهی شناخته می‌شود و اعتقاد داریم که قطعاً اتفاق می‌افتد و چشم ما به جمال امام زمان(عج) روشن می‌شود.
کد خبر : 373896
IMG16264492.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست هم‌اندیشی مهدویت و چالش‌ها از ساعاتی قبل در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد. بخش نخست این همایش با محوریت چالش‌های نظری و معرفتی مهدویت بود و بخش دوم نیز به چالش‌ها در عرصه سیاست‌گذاری مهدویت پرداخته شد.


علیرضا افضلی در این نشست اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در عالم خلقت، سنن الهی است و به تعبیر خداوند از طریق همین سنت‌هاست که موضوع‌های مهم عالم خلقت رخ می‌دهد و مهدویت به‌عنوان یک سنت الهی قطعاً اتفاق می‌افتد و چشم ما به جمال امام زمان(عج) روشن می‌شود.


وی افزود: خدای متعال شرایطی را فراهم کرده و قوانینی بر آن وضع کرده و به انسان گفته است که اگر براساس قوانین الهی جلو بروید به فلاح و رستگاری می‌رسید و اگر به قوانین بی‌اعتنایی کنید به شکست خواهی رسید.


استاد دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: ما در عرصه طی کردن گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و باید بررسی کنیم که عملکرد مردم و مسئولان در حوزه دکترین مهدویت چه بوده و در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به چه دستاوردهایی در حوزه مهدویت رسیده‌ایم.


افضلی عنوان کرد: آیا توانسته‌ایم که مهدویت را به‌صورت یک گفتمان رایج در جامعه دربیاوریم یا خیر؟ آیا تناسب مهدویت با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را بررسی کرده‌ایم؟ و آیا مهدویت یک محتوای مستقل برای جمهوری اسلامی است یا یک گفتمان جهانی؟ واضح است که مهدویت یک گفتمان جهانی است و امام زمان(عج) قطعاً ظهور می‌کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم بسته‌های سیاستی و یک الگوی مناسب در دکترین مهدویت به جامعه برای شناساندن شخصیت امام زمان(عج) و مباحث ظهور ارائه بدهیم.


انتهای پیام/4122/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته