دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1398 - 11:18
باموافقت رئیس بنیادملی نخبگان؛

افزایش 10 تا 60 ​درصدی جوایز تحصیلی سال 98

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از موافقت رئیس بنیادملی نخبگان با افزایش جوایز تحصیلی خبر داد و گفت: جوایز تحصیلی مستعدان‌برتر 10تا 60 درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 371691

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از اجتماع نخبگانی خاص مستعدان‌برتر، گفت: بنیاد هرساله به تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، اعتبارهایی را برای تسهیل حرکت و رشد آنان در مسیر آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ اعطا می‌کند.


وی افزود: هدایت دانشجویان مستعد تحصیلی در زمینه‌های تخصصی فعالیت‌های علمی خود، پشتیبانی از فعالیت نخبگانی دانشجویی در سطح مؤسسه‌های‌کشور، رفع موانع پیشرفت اجتماعات نخبگانی دانشجویی و همچنین طراحی روند رشد تدریجی و پیوسته دانشجویان مستعد تحصیلی در مسیر نخبگی، از مهم‌ترین اهداف اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان مستعدبرتر است.


سالاریه با اشاره به نقش تعیین‌کننده اجتماع نخبگانی در توسعه اقتصادی کشور به‌ویژه در «رونق تولید» محصولات دانش‌بنیان و تحقق شعار سال، حمایت بیشتر از مستعدان‌برتر را یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان در سال جاری دانست و ادامه داد: درسال‌های اخیر با توجه به محدویت‌های بودجه‌ای، تسهیلات بنیاد ملی نخبگان تغییر چندانی نداشت، اما در سال جاری با توجه به بالارفتن هزینه‌های تحصیلی و پژوهشی دانشجویان مستعد، جوایز تحصیلی مستعدان‌برتر با موافقت سورنا ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، از 10 تا 60 درصد افزایش یافت.


معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در همین راستا «اعتبار شرکت در هسته مسئله‌محور پژوهشیفناورانه» و راتبه دانشجویی به ترتیب 50 و 30 درصد برای دانشجویان متأهل افزایش یافته است.


وی ادامه داد: همچنین برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، «اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی» به 60 میلیون ریال و «اعتبار استفاده از تسهیلات شبکه آزمایشگاهی» به 20 میلیون ریال رسید.


معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان در پایان با اشاره به رشد قابل‌توجه تسهیلات فرهنگی اعطایی به مستعدان‌برتر در همه مقاطع، از افزایش هدیه ازدواج به 50 میلیون ریال و افزایش 60 درصدی ودیعه اجاره مسکن خبر داد.


انتهای پیام/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته