دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 شهريور 1394 - 10:36
دانشفرد خبر داد:

برگزاری دومین کنگره الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر و شمیم ایثار در واحد علوم و تحقیقات

معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، گفت: این واحد دانشگاهی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جنگ تحمیلی، اقدام به برگزاری دومین دوره از کنگره الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر، شمیم ایثار برای معرفی و قدردانی از جانبازان و خانواده شهدا می‌کند.
کد خبر : 36943

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر کرم‌الله دانشفرد با توجه به ویژه برنامه‌های معاونت فرهنگی واحد علوم و تحقیقات در آغاز سال تحصیلی 95-94 اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود به دو بخش راهنمایی، اطلاعات‌دهی در مورد حوزه‌های مختلف و برگزاری مراسم آشنایی، اردوها و کارگاه‌های توجیهی در دانشکده‌ها با حضور مسئولان مربوط می‌شود.


وی افزود: در این راستا، برگزاری تور واحد گردی و ارائه کتابچه اطلاعات واحد به دانشجویان در دستور کار معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات قرار گرفت.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، از طبقه‌بندی برنامه‌های فرهنگی در طول سال جدید تحصیلی در 8 محور کلی خبر داد و اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌ها در حوزه‌های دین و زندگی، اجتماعی، اردوهای دینی، اردوهای اجتماعی نظیر بازدید از اردوگاه‌های معتادان، کودکان بی‌سرپرست و جانبازان بخشی از اقدامات مدنظر این معاونت را تشکیل می‌دهند.


وی ادامه داد: برپایی روزانه نماز جماعت، دعای ندبه، زیارت عاشورا، مراسم اعتکاف و توجه به موضوعات سبک زندگی کاری، دانشجویی، دینی از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات در سال تحصیلی جاری محسوب می‌شوند.


دانشفرد با تاکید بر تلاش برای زمینه‌سازی مشارکت دانشجویان و استادان در بیش از 20 تشکل و کانون و 15 نشریه واحد، تصریح کرد: دانشجویان در قالب برنامه‌های گروهی، مهارت‌های خود را برای حضور در جامعه تمرین می‌کنند.


وی با توجه به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در واحد علوم و تحقیقات گفت: این واحد دانشگاهی علاوه بر برگزاری کنگره الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر، شمیم ایثار، اردوهای بازدید از مناطق جنگی و قبور شهدا و نیز مراسم‌ گوناگون در جوار گلزار شهدای گمنام این واحد می‌کند.


معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات، دغدغه فعلی مسئولان در این واحد را توسعه رفتار دانشگاهی و فرهنگ همکاری و تصمیم‌گیری صحیح در سطح واحد دانست و اظهار کرد: امید است تمرکز بر گسترش روحیه انتقادکردن و نقدپذیری و توجه به مباحث پرورشی پیش از پرداختن به موضوعات پژوهشی و آموزشی، در محیط دانشگاهی، صورت پذیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته