دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 اسفند 1397 - 17:00
بلخاری در پاسخ به خبرنگار آنا:

دکتر ولایتی بر ساخت و ترمیم مقبره مفاخر تأکید دارند

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: دکتر ولایتی تأکید دارد که برخی از بزرگان و مفاخر مقبره و آرامگاهی ندارند که باید برای احداث آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
کد خبر : 366691

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست علمی خبری «هزاره ابوریحان بیرونی» عصر امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مهدی محقق رئیس هیئت‌مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در محل تالار آیینه انجمن برگزار شد.


پس از سخنرانی دکتر ولایتی، بلخاری و محقق سه خبرنگار به طرح سؤال پرداختند. نفر سوم برای پرسش از سخنرانان، خبرنگار گروه دانشگاه آنا بود. خبرنگار آنا از سخنرانان سوال کرد که همکاری انجن آثار مفاخر فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پاسداشت مفاخر فرهنگی چگونه صورت می‌گیرد؟ 


دکتر ولایتی در پاسخ به خبرنگار آنا اظهار کرد که برگزاری نشست خبری-علمی هزاره ابوریحان بیرونی از اقدامات و فعالیت‌های مشترکی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با کمک انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.


حسن بلخاری نیز در پاسخ به این پرسش تصریح کرد: هزاره ابوریحان بیرونی فرصت مناسبی است که با حضور دکتر ولایتی نخستین همکاری صورت گیرد. دکتر ولایتی تأکید دارد که برخی از بزرگان و مفاخر مقبره و آرامگاهی ندارند که باید برای احداث آنها اقدامات لازم صورت گیرد و مقبره‌های موجود نیز که آسیب دیده‌اند ترمیم شود.


وی ادامه داد: به دنبال این موضوع هستیم که بودجه ساخت و ترمیم مقبره‌ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شود تا با ساخت آرامگاه یا ترمیم آنها، اقدام مناسبی برای پاسداشت مفاخر فرهنگی صورت گیرد.


انتهای پیام/4113


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته