دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1397 - 14:51

کاهش شهریه دانشگاه‌ها به نفع دانشجویان فقیر نیست

کاهش شهریه دانشگاه‌ها می‌تواند بیش از همه به دانشجویان محروم آسیب وارد کند.
کد خبر : 365408
the-11-most-expensive-countries-for-a-university-education.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، یکی از اهداف آموزش عالی پرورش عدالت اجتماعی و تحرک اجتماعی است. این امر می‌تواند به همه افراد جامعه از پیش‌زمینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف کمک کند تا در امور جامعه شرکت کنند. گسترش عدالت اجتماعی و تحرک اجتماعی باید مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها باشد.


اگر به تاریخچه دانشگاه‌های انگلستان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم با کاهش تعداد دانشجویان در دانشگاه‌ها، میزان دانشجویان کم‌درآمد نیز کاهش می‌یابد. در سال‌های اخیر که تعداد دانشجویان افزایش یافته، پیشرفت‌های زیادی نیز حاصل شده است. دانشگاهیان باید اطمینان حاصل کنند که هرگونه تغییر در روش‌های جذب سرمایه دانشگاه‌ها نباید رویکرد مثبت کنونی را معکوس کند یا باعث نشود انگلستان دوباره میزان فرصت‌های آموزشی را برای نسل آینده دانشجویان محدود کند.


در حال حاضر تعهد اخلاقی و مالی زیادی برای گسترش مشارکت در بخش دانشگاه و آموزشی در انگلستان وجود دارد. دانشگاه‌های گروه راسل به‌طور سالانه حدود هزار پوند از شهریه هر دانشجو را برای گسترش دسترسی تحصیلات عالی و حمایت از دانشجویان کم‌درآمد و فقیر جامعه هزینه می‌کنند.


در دانشگاه کوئین مری لندن نیز سالانه حداقل 10 میلیون پوند برای گسترش دسترسی تحصیلات عالی و حمایت از دانشجویان کم‌درآمد هزینه می‌شود. این دانشگاه دانشجویان زیادی را از پیش‌زمینه‌های محروم و فقیر جذب کرده است. براساس گزارش‌ها بیش از 90 درصد از دانشجویان این دانشگاه از فارغ‌‌التحصیلان مدارس دولتی هستند. حداقل 40 درصد از دانشجویان کوئین مری لندن اولین نسل دانشجویان در خانواده خود محسوب می‌شوند و بیش از 60 درصد از دانشجویان این دانشگاه سیاه‌پوست، آسیایی و از اقلیت‌های قومیتی هستند. 27 درصد از دانشجویان این دانشگاه نیز از خانواده‌هایی با درآمد کمتر از 10 هزار پوند در سال هستند.


به گفته متخصصان آموزشی، تغییر در نحوه جذب سرمایه‌های دانشگاهی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. هرگونه کاهش در درآمد یا تغییر در سیستم مالی فعلی باعث کاهش تعداد دانشجویان کم‌درآمد و میزان حمایت از آنها می‌شود.


انتهای پیام/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته