دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1394 - 09:47

خودروی بدون راننده گوگل با دوچرخه‌سواران مشکل دارد

خودروهای بدون راننده در حال تکامل و آزمایش جاده‌ا‌ی در نقاط مختلف آمریکا هستند و هر روز با شرایط تازه‌ای در خیابان‌ها و جاده‌ها روبه‌رو می‌شوند که آخرین آنها برخورد با یک دوچرخه سر چهارراه بوده است.
کد خبر : 36365

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از واشنگتن‌پست، برای همه دوچرخه‌سوارهای شهری پیش آمده که در سر چهارراه و چراغ‌قرمز برای اینکه مجبور نباشند پای خود را از روی رکاب بردارند، دستشان را به یک ماشین کناری بگیرند و تاب بخورند.


اخیرا دوچرخه‌سواری از شهر آستین آمریکا اعلام کرده که وقتی پشت چراغ قرمز در حال تاب‌خوردن به یک وانت‌بار بوده، خودروی بدون راننده گوگل که پشت او قرار داشته گیج شده است و نمی‌دانسته چه باید بکند.


این دوچرخه سوار که نامش فاش نشده به واشنگتن‌پست گفت: «هربار که تاب می‌خوردم یا دوچرخه‌ام اندکی حرکت می‌کرد، این خودرو یکباره گاز می‌داد و دوباره به شدت ترمز می‌کرد که مایه خنده همه شده بود».


البته این ماجرا با چند ثانیه خنده و سرگرمی مردم اطراف به خیر گذشت اما نشان می‌دهد که خودروهای بدون راننده راه درازی تا گرفتن مجوز در پیش دارند.


این حادثه، به‌طور واضح، نشان داده است که کدهای موجود در هوش مصنوعی خودروی گوگل، نمی‌دانند که با یک دوچرخه‌سوار که به طور کامل ساکن نیست، چه باید بکنند.


خود شرکت گوگل اعلام کرده که از پروژه «خودروی بدون راننده» به‌طور کلی راضی ا‌ست و تجربه‌هایی که در جاده و خیابان به‌دست آورده به پیشبرد هوش مصنوعی این وسیله بسیار کمک کرده است.


به ‌هر حال هر اندازه هم که راننده باتجربه‌ای باشید، باز هم حین رانندگی همیشه خطرات بالقوه‌ای وجود دارد که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید. البته رفتار خودروهای هوشمند گوگل بسیار قابل ‌پیش‌بینی‌تر از خودروهایی است که انسان با آن رانندگی می‌کند و در نتیجه دوچرخه‌سوار داستان گفته است که در کنار این خودروها احساس امنیت بیشتری نسبت به خودروهایی که انسان پشت فرمان آنهاست دارد.


به ‌نظر می‌رسد وقتی کدهای برنامه هوش مصنوعی خودروی گوگل تکمیل شوند، این خودروها با سطح امنیتی بسیار بالای خود همه را شگفت‌زده خواهند کرد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته