دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌های واحد پرند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد: باید فضای تعامل در دانشگاه‌ها ایجاد شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگی و خدمات علمی لازم و ملزوم هستند و باید فضای تعاملی در دانشگاه‌ها ایجاد شود.
کد خبر : 36358

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حبیب‌الله اسماعیلی پس از بازدید از سه نمایشگاه عکس پرچم، قاموس قرآن و نشریات دانشجویی واحد پرند در نشستی با معاون دانشجویی فرهنگی واحد پرند، نمایندگان کانون‌های دانشجویی، تشکل‌های سیاسی، بسیج دانشجویی و جمعی از استادان و دانشجویان اظهار کرد: امرزوه جامعه با فرهنگ آشتی فاصله گرفته است و خشونت‌ها جای آن را گرفته و در این راستا اخلاق حرفه‌ای دچار اختلال شده است؛ باید مفاهیم فرهنگی دوباره تفسیر و بازبینی شوند.


وی گفت: کانون زبان و فرهنگ باید به طور منسجم فعالیت کند و به گفته رهبر معظم انقلاب زبان فارسی باید به عنوان زبان علم استفاده شود.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی گفت: تشکل‌های سیاسی زیرمجموعه حوزه فرهنگی دانشجویی نیستند و فقط از نشریات تشکل‌ها در این حوزه حمایت خواهد شد. همچنین در دانشگاه‌ها باید نشاط سیاسی بدون سیاسی کاری و جهت‌گیری خاص وجود داشته باشد.


معاون دانشجویی و فرهنگی واحد پرند هم در این نشست بیان کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه نشان از اهمیت و زیربنایی بودن فرهنگ است. امروزه مطالبات آموزشی و رفاهی دغدغه دانشجو نیست، بلکه این فرهنگ است که حرف اول را می‌زند. با اجرای طرح ادغام معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی، تعامل دانشجو با دانشگاه بیشتر شد و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی بالا رفت.


حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر تقوی با بیان اینکه در سه حوزه رخدادی، ساختاری و کالبدی فعالیت‌ خواهیم کرد، گفت: در ترم‌های گذشته در حوزه فرهنگی، فعالیت‌ها را در دو حوزه ساختاری و کالبدی تا درصد بالایی افزایش دادیم که این امر با توجه به برنامه‌های آتی این معاونت به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد، همچنان‌ که فعالیت‌های رخدادی نیز با تعامل با روابط عمومی دانشگاه ادامه پیدا خواهد کرد.


تقوی با توجه به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان و تشکل‌های سیاسی در دانشگاه با تاکید بر اینکه قصد حمایت از هیچ جریان سیاسی را نداریم، گفت: دانشگاه فضای فعالیت علمی و فرهنگی است و دانشجویان باید تلاش کنند تا سهم ما را در تولیدات علمی و فرهنگی ارتقا ببخشند و از افتادن در دام جریانات انحرافی و برخی سیاسی کاری‌ها در امان باشند.


وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری دانشگاه بیشتر به سمت طرح‌های ماندگار فرهنگی خواهد بود، از افتتاح 10 طرح فرهنگی ماندگار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: افتتاح مسجد حضرت زهرا(س)، ایجاد خانه فرهنگ و هنر، تشییع و تدفین شهدای گمنام از جمله طرح‌های اجرا شده است و تا پایان سال طرح‌هایی مانند ایجاد انجمن تعامل با خانواده دانشجو، کانون فیلم و عکس، مرکز تولید انیمیشن، سمفونی تکریم مادر و بازی‌های رایانه‌ای و غیره آماده بهره‌برداری خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته