دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1397 - 11:32
مهدی‌نژاد:

طرح گفتمان انقلاب اسلامی می‌تواند به‌عنوان مرجعیت علمی معرفی شود

معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: طرح گفتمان انقلاب اسلامی در تولیدات اسلامی تأثیرگذار است و می‌تواند به عنوان مرجعیت علمی قرار گیرد.
کد خبر : 363522
123.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد مهدی‌نژاد در نشست شورای علمی و اجرایی استان‌ها در طرح گفتمان علمی انقلاب که پیش از ظهر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: زمانی که طرح گفتمان انقلاب اسلامی مطرح شد، اصلاحاتی صورت گرفت و نگاه تیزبینانه در تغییر اصلاحات نیاز است. وقتی تعداد کمی از نمایندگان استان‌ها حضور‌ دارند، چکش‌کاری و تبیین طرح گفتمان انجام نمی‌شود.


وی ادامه داد: طرح گفتمان انقلاب اسلامی عنوان درستی است اما به صورت ناقص تشکیل شده است. رسالت طرح گفتمان انقلاب ترویج گفتمان‌سازی است و محتواها و متون تولید شده اطلاع‌رسانی نشده و  مغفول واقع شده‌اند. باید بررسی شود که مخاطب آثار فاخر در علوم انسانی چه کسانی هستند.


معاون علمی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: طرح گفتمان انقلاب اسلامی ادعا ندارد که باعث تحول در علوم انسانی می‌شود اما این ادعا را دارد که در تولیدات اسلامی تاثیرگذار است و می‌تواند به عنوان مرجعیت علمی قرار گیرد. مرجعیت علمی در آستان قدس رضوی با محوریت علوم اسلامی ایجاد شده است و مباحث علمی و پژوهشی در استان قدس به صورت جدی دنبال می شود.


مهدی‌نژاد تصریح کرد: مرجعیت علمی این است که وقتی نظریه‌ای تولید شد در عمل نیز کاربرد داشته باشد. طرح گفتمان انقلاب اسلامی در موضوع مرجعیت علمی مؤثر است و به اهداف آستان قدس رضوی در مباحث علمی، پژوهشی و فناوری دانش بنیان کمک می‌کند.


وی ادامه داد: ظرفیت عظیم جوانان باید در چله دوم انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه‌ قرار گیرد تا در عرصه علمی و پژوهشی مفید واقع شوند. «نیازشناسی صحیح» موضوع مهمی است که دو وجه دارد و باید نیاز شناخته شود و در گام بعدی مخاطب مشخص شود.


معاون علمی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: جذب مخاطب در طرح گفتمان انقلاب اسلامی دارای اهمیت است و باید مشارکت مخاطب را طلب کنیم و از شیوه‌های ارتباطی مؤثر استفاده کنیم. همچنین ارزیابی در طرح گفتمان مؤثر است و باید کیفیت در این طرح مدنظر قرار گیرد.


مهدی‌نژاد تأکید کرد: باید بر قشر جوان تمرکز کرده و طبق پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم از ظرفیت جوانان در طرح‌های علمی و کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی کنیم.


انتهای پیام/۴۱۱۳/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته