دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیلی‌احمدآبادی:

دانشگاه در الگوسازی عقب بماند جامعه جهت درست را از دست می‌دهد

رئیس دانشگاه تهران گفت: اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در الگوسازی از بقیه حوزه‌ها عقب بمانند جامعه جهت درست را از دست می‌دهد.
کد خبر : 362433

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود نیلی‌احمدآبادی در تجلیل از برگزیدگان بیست و هفتمین جشنواره دانشجوی نمونه و بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشوری سال 97 که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این مراسم باعث ایجاد نشاط و شوق در دانشگاه می‌شود، عملکرد دانشگاه تهران نشان دهنده این است که برای علم‌آموزی، رقابت و توسعه علمی ارزش ویژه‌ای قائل است. دانشگاه تهران از ابتدا سعی کرده به عنوان الگو عمل کند و سطح علمی و پژوهشی کشور را بالا ببرد و لازمه این کار الگوسازی است تا افراد نمادین کشور مشخص شوند.


رئیس دانشگاه تهران افزود: جوانان همواره در زندگی خود به دنبال الگو هستند تا پا جای پای آن افراد موفق بگذارند. الگوهایی که در کشور به جوانان معرفی می‌شوند بسیار مهم است. اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی در الگوسازی از بقیه حوزه‌ها عقب بمانند جامعه جهت خود را از دست می‌دهد؛ دانشگاه تهران در کشور نفوذ بالایی دارد بنابراین وظیفه سنگین‌تری در این زمینه بر عهده این دانشگاه است.
نیلی‌احمدآبادی تصریح کرد: ورود به رقابت المپیاد بسیار ارزشمند و پیروزی در آن امری ارزشمندتر است؛ هر چه در جوانی اعتماد به نفس جوانان بیشتر باشد، قدم‌ها محکم‌تر برداشته می شود در ایران به دلیل امتحانات و شرایط خاص، جوان، نوجوان و حتی کودک برای ورود به مدرسه، دبیرستان و دانشگاه دائماً وارد رقابت می‌شود.
رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: برای ورود به رقابت‌های علمی ابتدا باید اعتماد به نفس داشت و بعد عمل کرد؛ البته نباید این دانشجویان مغرور شوند، زیرا آفت موفقیت، غرور است.
وی گفت: بزرگترین سرمایه اجتماعی، علمی و فیزیکی در دانشگاه تهران متمرکز شده است و حفظ این سرمایه یکی از وظایف ما در دانشگاه است؛ در دنیا آموزش عالی را ابتدا با دانشگاه تهران می‌شناسند در کشور هم معمولاً سردر دانشگاه تهران مثال زده می‌شود. بنابراین باید بهترین دانشجو، کارمند و استاد را جذب کنیم.


نیلی‌احمدآبادی با بیان اینکه نتایج رقابت‌های المپیاد باعث می‌شود دانشگاه در عرصه جذب دانشجویان موفق‌تر عمل کند، افزود: موفقیت‌هایی که دانشجویان کسب می‌کنند متعلق به دانشگاه تهران نیز هست، این دانشگاه تلاش می‌کند رغبت دانشجویان برای شرکت در المپیاد را افزایش دهد، زیرا باعث موفقیت دانشجویان می‌شود و همچنین افتخارات دانشگاه را افزایش می‌دهد.


انتهای پیام/4084/4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته