دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1397 - 01:58
زیست دانشجویی/28

کنترل هزینه‌ها مهم‌ترین موضوع در زندگی خوابگاهی است

زندگی دانشجویی با واقعیت‎هایی روبه‌رو است که در وهله اول با کنترل و مدیریت صحیح هزینه‌ها نباید اجازه داد این موارد موجب غافلگیری شود.
کد خبر : 362403
658971_133.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هر فرد در زندگی دانشجویی با واقعیت‌هایی روبه‌رو است که در وهله اول نباید اجازه بدهد که در زندگی دانشجویی هزینه‌ها موجب غافلگیری شود. در اقدام اول برای مدیریت هزینه‌های زندگی دانشجویی باید هزینه‎ها را نسبت به درآمدی که دارد بودجه‌بندی کند.


دانشجو برای زندگی در خوابگاه نیاز به خرید اقلام اساسی دارد که بهتر است از همان روزهای اول ورود به خوابگاه به دخل‌وخرج خود توجه داشته باشد. از آنجایی‌که در برخی از خوابگاه‌ها یخچال در اتاق یا راهروی خوابگاه قرار دارد می‌بایست این گزینه به‌خوبی مدیریت شود. اگر از یخچال مشترک استفاده می‌کنید روی مواد خوراکی خودتان برچسب بزنید یا چیزی بنویسید که سایر دانشجویان به‌ اشتباه از اقلام شما استفاده نکنند، البته خیلی هم در این خصوص نباید سخت‌گیری کرد، چون بالاخره باید از ایام دوران دانشجویی وزندگی در خوابگاه خاطره هم داشته باشید.


در زندگی خوابگاهی بهتر است با توافق هم‌اتاقی‌ها در هزینه خورد و خوراک شریک بود تا میزان هزینه‌های فردی پایین بیاید، مثلاً اگر شما در اتاق خوابگاه چهار نفر باشید و هرکدام هفته‌ای 50 هزار تومان خرج صبحانه و شام داشته باشید، جمعاً هفته‌ای 200 تومان، اما اگر در خرج صبحانه و شام باهم شریک شوید، ممکن است هزینه شما نصف شود. برای این کار لازم است یک نفر را به‌عنوان مادرخرج برای اتاق خود انتخاب کنید.


انتهای پیام/4108/4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته