دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 بهمن 1397 - 17:10
حسینی:

خصوصی‌سازی آموزش پزشکی باعث افت کیفی دانشجویان می‌شود

استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: هرجا که مقوله آموزش خصوصی‌سازی شده است شاهد افت کیفیت آموزشی بوده‌ایم.
کد خبر : 361813
حسینی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه بررسی تخصصی ابعاد خصوصی‌سازی علوم پزشکی بعدازظهر امروز به همت جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اراک برگزار گردید.


در ابتدای این برنامه علی خداوردی دبیر جامعه اسلامی علوم پزشکی اراک با اشاره به مصاحبه‌های صورت گرفته از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: موضع شفاف وزارتخانه در این باره مشخص نیست. واگذاری بخش بهداشت و درمان به بخش خصوصی خطرناک است و موجب افت آموزش پزشکی در کشور خواهد شد. واگذاری هپکو یک نمونه بارز موجب شکست و قربانی شدن آن مجموعه عظیم است.


در ادامه این جلسه مجید حسینی با اشاره به آثار خصوصی‌سازی و ضعف کیفیت آموزش در سیستم‌های خصوصی، بیان کرد: هرجا که مقولۀ آموزش خصوصی‌سازی شده است، شاهد افت کیفیت آموزشی بوده‌ایم، چون کسانی که اقدام به اخذ مجوز خصوصی‌سازی می‌کنند، اغلب به‌موجب امیال انتفاعی کیفیت آموزشی را به نفع خودشان افول می‌دهند.


کارشناس حوزه آموزش و تحقیقات، تصریح کرد: روند خصوصی‌سازی در همه زمینه‌ها تبعیض‌آفرین است و عدالت اجتماعی را زیر سؤال می‌برد. خصوصی‌سازی حوزه آموزش پزشکی در جهت تضییع حقوق شهروندان کم‌برخوردار جامعه است.


انتهای پیام/4116/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته