هر اطاعتی بهغیر از ولایت تحت فرمان طاغوت است
حسین پاداش در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکلهای دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ،گفت: سؤال اساسی این است که من تحت ولایت چه کسی هستم؟ اگر تحت ولایت اللّه باشم که خداوند در این باره خود وعده هدایت و خروج از تاریکی به نور را وعده داده است، اما اگر تحت ولایت الله نباشد بهناچار تحت ولایت دیگری است که هر ولایتی جز الله باشد طاغوت است.
این فعال دانشجویی اظهار کرد: همانطور که میبینید درباره ولایت الله از لفظ «ولی» استفادهشده اما برای طاغوت از واژهی«اولیاء»،که فرقی نمیکند این شخص چه کسی باشد، شعارش چه باشد هر ولایتی با هر شکل، طرح و هدفی غیر از الله باشد طاغوت است.
پاداش بابیان اینکه نمونههایی از حکومتهای طاغوتی در قرآن ذکرشده است، گفت: حکومت فرعون یکی از آنها است که صریح و واضح در آیات متعددی به طرحها و برنامههای آن برای حکومت بر مردم اشارهشده است.
مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: یکی از استراتژیهای طاغوت برای حکومت برمردم استفاده از اصل تفرقهافکنی میان آنها است تا مانع اتحاد و یکپارچگی و تجمع قدرت مخالفین در یک جبهه هماهنگ و منسجم گردد.
وی با اشاره به معنای آیه دهم سوره والفجر گفت: فرعونی که مخالفان خود را به چهارمیخ میکشید نمونه دیگر طاغوت است که یکی از مهمترین مؤلفههای حکومت طاغوتی و مهمترین آن نیز از بین بردن اعتمادبهنفس مردم جامعه و تخریب شخصیت آنها و سلب عزت عمومی است؛ برخی از خودباختهها که خود را بر هیچ کاری توانا نمیبینند و مکرر میگویند شما نمیتوانید، شما حتی قادر به ساخت جزئیترین ملزومات هم نیستید چگونه میخواهند جامعه را اداره کنند؟ شما چگونه میخواهید در برابر ابرقدرتها ایستادگی کنید؟ که بهناچار این افراد تن به پیروی از طاغوت میدهند.
مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: اما از آنسو وقتی به آیاتی که درباره هدف و فعالیتهای انبیاء اشارهشده نظر میکنیم، مؤلفههایی برای تقویت ایمان در مقابل سستیها و تضعیف اراده وجود دارد که در واقع هدف اصلی و شاید تنها هدف در حکومت الله، رشد و پیشرفت جامعه است، پیشرفت جامعه منوط بهغیراز رشد انسانها در آن جامعه نیست که کمتر بهآن توجه میشود؛ حال که افراد جامعه رشد پیدا کردند به طبع رشد، محیط زندگی او نیز پیشرفت خواهد کرد و انسان رشد یافته محیط خود را نیز اعتلاء خواهد داد و از نعمات الهی حداکثر بهره را میبرد و از ضایع کردن و استفاده ناصحیح از آنها اجتناب میکند.
وی گفت: امکانات رفاهی برای آن جامعه ارزشمند است که درون ساخته و حاصل رشد انسانها در آن جامعه باشد نه رفاه وارداتی که انسان را بهسوی رشد به حرکت وادار نکند و بلکه بالعکس مانع حرکت و سد راه رشد او شود که آیه 157 سوره اعراف در خصوص فعالیت یکی از انبیا میفرماید «هم آنان که پیروی کنند از آن رسول و پیغمبر امی که در تورات و انجیلی که در دست آنها است، نام و نشان و اوصاف او را نگاشته مییابند که آنها را امر به هر نیکویی و نهی از هر زشتی خواهد کرد و بر آنان هر طعام پاکیزه و مطبوع را حلال، و هر پلید منفور را حرام میگرداند، و احکام پررنج و مشتقی را که چون زنجیر به گردن خود نهادهاند از آنان برمیدارد (و دین آسان و موافق فطرت بر خلق میآورد). پس آنان که به او گرویدند و از او حرمت و عزت نگاه داشتند و یاری او کردند و نوری را که به او نازل شد پیروی نمودند آن گروه به حقیقت رستگاران عالماند»؛ انقلاب اسلامی هم بهعنوان یک حکومت الهی از این قواعد مستثنی نیست.
این فعال دانشجویی افزود: این روزها این سؤال را زیاد میشنویم که دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 40 سال چه بوده است؛ بعضاً به این سؤال با آمار و ارقام و تعداد موشکهای قارهپیما و رتبه ایران در علوم مختلف در جهان پاسخ داده میشود که به نظر من اینها همه فرع است، نه اینکه اینها دستاوردهای انقلاب نباشد، هست؛ اما اصل چیز دیگری است.
پاداش با بیان اینکه دستاورد انقلاب شهید حسن طهرانی مقدم است نه موشک، شهید کاظمی آشتیانی است نه رویان، شهید مصطفی چمران است نه دکترای فیزیک ادامه داد: آن هنگام که انقلاب چمرانها و طهرانی مقدمها را پرورش بدهد به طبع این انسانسازی رشد محیطی، سازنده خواهد بود وگرنه سایر موارد برای جامعهای که انسانها درآن امکان رشد ندارند جز خاری در چشم و استخوانی در گلو نخواهد بود و اینجاست که آن فرمایش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی آن عارف لب گزیده خاموش معنا پیدا میکند که میگوید: دلخوش نباشید که مسکن میسازیم آب، برق و اتوبوس را برای طبقه مستمند مجانی میکنیم. دلخوش به این مقدار نباشید، ما معنویات و روحیات شمارا عظمت میدهیم و شمارا به مقام انسانیت میرسانیم (نقل تقریبی)، که هدف انقلاب تنها رشد است و تبعات رشد انسان در جامعهاش نیز نمود خواهد یافت، همانند کشاورزی که گندمی میکارد به هدف برداشت گندم اما در انتها در کنار آن گندم کاه نیز خواهد داشت.
انتهای پیام/4107/4108/
انتهای پیام/