دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1397 - 09:16
صدوق:

انقلاب اسلامی هژمونی دو قطبی جهان را برهم زد

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: انقلاب اسلامی این هژمونی دوقطبی جهان را برهم زد.
کد خبر : 361201

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاد اندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدحسن صدوق صبح امروز، در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب که به میزبانی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد؛ گفت: برای داشتن تحلیلی درست از انقلاب اسلامی و سیستم مردم‌سالاری دینی نیاز است که فضای جهان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی بررسی شود.


وی افزود: پس از پیروزی جنگ جهانی دو دکترین و تفکر غالب وجود داشت که شامل کمونیست و لیبرالیسم بود و کشورهای جهان می‌بایست در یکی از دو اردوگاه باشند.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: انقلاب اسلامی این هژمونی دوقطبی جهان را برهم زد.


وی اضافه کرد: حتی خوشبین‌ترین مبارزان انقلابی اعتقادی به پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند، چرا که حکومت رژیم پهلوی از طرف یکی از این دو قطب جهانی حمایت می‌شد.


صدوق بیان کرد: هر دو تفکر لیبرالیسم و کمونیسم متکی بر مادی‌گرایی و اومانیسم بودند. به‌عقیده بعضی از فعالان سیاسی گویی این تعادل بین دو هژمونی شرق و غرب همیشه برقرار خواهد بود.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تعادل بین دو قدرت شرق و غرب بر هم خورد و قدرت جدیدی به‌نام جمهوری اسلامی با تکیه بر نظام مردم‌سالاری دینی وارد معادلات جهانی شد.


وی اشاره کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اصلاً فکر نمی‌کردیم که شاهد برگزاری چنین همایش‌هایی در قلب دانشگاه باشیم. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در خوابگاه‌های کوی دانشگاه تهران برای وضو گرفتن هم نیاز به تقیه بود چرا که دانشجویان چپی، سکولار و عناصر ساواک فضای سنگینی را برای دانشجویان مؤمن و انقلابی حاکم کرده بودند.


رئیس شورای سیاست‌گذاری چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی تصریح کرد: با تلاش روحانیت و همکاری دانشگاه به‌رهبری امام خمینی(ره) اکنون در شرایطی هستیم که نه‌تنها آمریکا، لندن، پاریس یا شرق برای ایران تصمیم‌گیری نمی‌کنند بلکه تنها به این موضوع افتخار می‌کنند که یک همایش با توسل به انواع ابزارهای زور و زر در لهستان برگزار کردند.


صدوق اذعان کرد: اینکه انقلاب اسلامی چهار دهه به حیات خود ادامه داده است، یکی از معجزات آن به‌حساب می‌آید چرا که اکثر انقلاب‌ها اندکی بعد از انقلاب دچار دگرگونی و تجدیدنظر در انقلاب خود می‌شوند اما ما همچنان بر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌ایم.


رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: با همه تعاریفی که از جمهوری اسلامی ایران می‌شود، من انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را یک جمهوری هوشمند می‌نامم چرا که این نظام می‌تواند محیط خود را پالایش کرده و تدابیر لازم را برای عبور از مهلکه‌ها بیندیشد.


صدوق در پایان سخنان خود با اشاره به توصیه‌های امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر گفت: توجه به معیشت مردم و مردم‌داری، نیاز کشور برای ادامه حیات انقلاب است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته