دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1397 - 12:30
طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

اعتراض شورای صنفی دانشگاه رازی به رفتار نامناسب مسئولان دانشگاه

شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص برخورد تنش‌آمیز برخی مسئولان دانشگاه رازی با دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه بیانیه‌ای منتشر کرد.
کد خبر : 359101

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شورای صنفی دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص برخورد تنش‌آمیز برخی مسئولان دانشگاه رازی با دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه بیانیه‌ای منتشر کرد.


در ابتدای این بیانیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد متکبرانه مسئولان آمده است: این مردم همان طور که امام مکرر فرمودند، ولی‌نعمت‌های ما هستند. این شوخی نیست، من یکی از مسئولان را در محضری دیدم که برخوردش با مردم قدری متکبرانه بود، پیغام دادم و گفتم به ایشان بگویید که اگر می‌خواهد جبران آن برخورد را بکند، باید در همان طور محضری ظاهر بشود و بگوید: ای مردم! من نوکر شمایم. خلاف که نگفته… یک مسئول کشور چه‌کاره است؟ فلسفه وجودی ما، غیر از خدمت به مردم چیست؟ امام فرمودند: «اگر به من، خدمتگزار بگویند، بهتر از این است که رهبر بگویند. این حرف درستی است؛ چون خدمتگزاری برای انسانی که دلش بیدار باشد، مدح بزرگ‌تری است.»


در ادامه این بیانیه آمده است: متأسفانه برخی از مسئولان دانشگاه رازی کرمانشاه صحبت‌های مقام‌های عالی نظام جمهوری اسلامی ایران را که به مسئولان تأکید می‌کنند، جز خدمتگزار مردم نیستند، فراموش کرده‌اند و یک میز و صندلی ناچیز آن چنان غرور و تکبری به آنها داده است که به‌راحتی به دانشجو توهین و بی‌احترامی می‌کنند. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، مگر شما غیر از خادمی دانشجوها منصب دیگری هم دارید؟ 


در ادامه این بیانیه آمده است: ما خطاب به این دسته از مسئولان می‌گوییم از نفس خود پیاده شوند و به جای تکبر و رئیس‌مآبی، در برخورد با دانشجو خدمت‌گزاری و منش متواضعانه در پیش بگیرند.


در این بیانیه با اشاره به این که اعضای شورای صنفی دانشگاه رازی در ۸ ماه فعالیت خود دست‌کم هفته‌ای یک بار درگیر تنش با یکی از مسئولان دانشگاه رازی بوده‌اند عنوان شده است: هر بار که مطالبه‌ای را پیگیری کردیم، آنچنان قوانین و روال اداری دانشگاه رازی ناکارآمد است که تحقق کوچک‌ترین مطالبات دانشجویان موجب تنش و درگیری می‌شود و بدتر آنکه هر بار یکی از مسئولین دانشگاه شورای صنفی را تهدید به شکایت، حراست، انضباطی شدن می‌کند. 


در این بیانیه با اشاره به اینکه اعضای شورای صنفی برای چنین رویکردی که برخی مسئولان دانشگاه رازی در پیش گرفته‌اند ابراز تأسف داشته و شدیداً آن را محکوم می‌کند که چنین رویه‌ای در یک نظام مردم‌سالار هیچ جایگاهی ندارد، ذکر شده است: دبیر شورای صنفی دانشگاه رازی در خصوص پیگیری یک مشکل آموزشی دانشجویان از طرف یک مسئول آموزشی تهدید به معرفی کمیته انضباطی شده است و همچنین دبیر شورای صنفی دانشکده علوم اجتماعی با توجه به پیگیری درخواست ۳۰۰ دانشجو از طرف یکی از مسئولین دانشکده علوم اجتماعی مورد اهانت و توهین قرار گرفته و همچنین از این فعال دانشجویی به کمیته انضباطی دانشگاه رازی شکایت شده است.


 در بخش پایانی این بیانیه شورای صنفی دانشگاه رازی به دلیل مشکلات موجود در فضای حاکم دانشگاه خواهان پیگیری از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده و از تمام فعالان و نهادهای دانشجویی دانشگاه رازی از جمله بسیج دانشجویی، تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و همچنین رئیس دانشگاه رازی، مسئولان و اساتید دانشگاهی، شورای صنفی منطقه، شورای صنفی کشوری درخواست کرده است تا از دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه رازی در مقابل چنین مسئولانی حمایت کنند.


انتهای پیام/4108/4122/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته