دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 19:35
طی نامه‌ای مطرح شد؛

چگونه دانشجویان برای یک مطالبه تهدید می‌شوند!

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های البرز با ارسال نامه‌ای به نائب رئیس مجلس نسبت به حواشی انتخاب علی لاریجانی برای سخنرانی در مراسم روز 22 بهمن اعتراض کردند.
کد خبر : 358647

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های البرز با ارسال نامه‌ای به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به حواشی انتخاب علی لاریجانی به‌عنوان سخنران مراسم روز 22 بهمن اعتراض کردند.


در ابتدای این نامه با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) «بترسید از روزی که مردم بفهمند در ذات شما چیست»، خطاب به نائب رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: در روزهای اخیر شاهد شانتاژ وسیع رسانه‌ای از روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های دولتی گرفته تا رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب علیه مردم انقلابی کرج و در رأس آن امام جمعه مردمی کرج بوده‌ایم؛ این روزها که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران هستیم چند سؤال از محضرتان خواهیم پرسید.


در بخش دیگری از این نامه خطاب به پزشکیان آمده است: آیا نفس به‌وجود آمدن انقلاب ۵۷ این نبود که مردم برای خودشان تصمیم بگیرند و از قیمومیت شاه و دیگر طاغت‌ها رها شوند؟ علی‌الظاهر با رأی مردمی در رأس امور قرار گرفته‌اید بسیار عجیب است که بدیهی‌ترین اصل انقلاب که تصمیم‌گیری مردم برای امورات است را ندانید؛ آیا مردم کرج حتی حق انتخاب سخنران جشن یوم الله فجر را هم ندارند؟ آیا مردمی که دست شاه و اطرافیان او را از این مملکت کوتاه کردند در ۴۰سالگی انقلاب حق انتخاب سخنران مراسم خود را هم ندارند؟


در ادامه این نامه ذکر شده است: چگونه است که انتظار دارید فردی که در حوزه انتخابیه خود هم دعوت به سخنرانی نمی‌شود و مقبولیتی از دست رفته دارد با تحمیل خود در جای دیگر و در استان دیگر مورد اعتراض واقع نشود؟ آخر چگونه است که این مردم و دانشجویان هم به گروه‌های فشار متهم و هم از طرف شما به پیگیری تهدید می‌شوند؟


در بخش دیگری از این نامه آمده است: عجیب است در حالی که این مردم عزیز و شریف امروز در یکی از آزمون‌های دشوار پس از انقلاب که بی‌ارتباط با بی‌کفایتی مسئولین نیست متحمل مصائب اقتصادی عدیده‌ای هستند ناگهان «انصراف شخص رئیس مجلس از سخنرانی در کرج» تحت عنوان «لغو سخنرانی لاریجانی در کرج» بحث داغ اول کشور می‌شود.


دانشجویان دانشگاه‌های البرز در بخش دیگری از نامه خود اشاره کردند: اگر برای آقایان درک عدم‌مقبولیت برایشان گران آمده است کافی است سری به صفوف خریدگوشت، دانشجویان متقاضی کار، کارآفرینان و صاحبان مشاغل و کسب و کار بزنند و از آن‌ها بپرسند دغدغه و مشکلشان چیست و سخنرانی و عدم‌سخنرانی یک فرد دغدغه چندم این مردم است؟ این بی‌اعتنایی مردم نسبت به تعدادی از مسئولین قابل درک است آن هم وقتی تریبون وکالت مردم را خرج تملق و دلجویی از یکدیگر کنند.


در بخش دیگری از این نامه خطاب به کولیوند نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شده است: نماینده مردم کرج خواهشمند است برای‌عموم روشن سازد که وکیل مردم هستند یا مسئول روابط عمومی علی لاریجانی؟ آیا امام(ره) نفرمودند مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند؟ چگونه است که ولی نعمتان شما و امثال شما حق انتخاب سخنران مراسم خود را هم ندارند؛ آیا ولی نعمتان این انقلاب که به‌واسطه رأی آن‌ها در مسند کار هستید حتی حق اعتراض در جایی مردمی مثل نماز جمعه به این روند قیم‌پروری را ندارند؟ شما که حضور چندانی نه در نماز جمعه و نه در دانشگاه‌ها و نه در بین مردم دارید، چگونه است که یک حرکت مردمی و خودجوش را متهم به یک حرکت برنامه‌ریزی شده و غیرمردمی می‌کنید؟ بی‌تردید حرکات اخیر جنابتان ردای ادعای اصول، آرمان‌های انقلاب و تبعیت از رهبری را از تن شما بیرون درآورده است. این چهره‌ای که از خود در ذهن مردم کرج ساخته‌اید، حتما چالش شما در انتخابات آینده خواهد بود.


در پایان این نامه که به امضای تشکل‌های جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشگاه خوارزمی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرج رسیده است، دانشجویان حمایت قاطع و کامل خود را از آیت‌الله حسینی‌همدانی اعلام کرده و نتیجه هجمه‌های وارد شده را وحدت رویه و اتحاد مردم انقلابی کرج دانستند.


انتهای پیام/4115/4122/


انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود پزشکیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته