دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر طهرانچی در گفتگو با آنا؛

مدارس عالی مهارت در راستای اقتصاد شهری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی مدارس عالی مهارت در مناطق مختلف کشور با درنظر گرفتن اقتصاد شهری خبر داد.
کد خبر : 358483
_MID8861.jpg

دکتر محمدمهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به گسترش مدارس عالی مهارتی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی،‌ گفت: مدارس عالی مهارتی صنایع فرهنگی در زمینه پویانمایی، حقوق ثبتی، بازار سرمایه و گردشگری با توجه به ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی در آینده‌ای کوتاه راه‌اندازی خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درباره راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی «تعلیم و تربیت» برای پشتیبانی و آموزش معلمان سایر مدارس مهارتی، اظهار کرد: استقرار معلمان دانشگاهی بلافاصله در کلاس‌های مدارس مهارتی نمی‌تواند خروجی مورد نظر را در پی داشته باشد؛ مدرسه عالی «تعلیم و تربیت» در راستای تقویت و توانمندسازی معلمان می‌تواند رسالت مهارت‌افزایی را تکامل ببخشد.


طهرانچی ادامه داد: مدارس عالی مهارتی سعی دارند در حوزه‌هایی که نهاد دانشگاه توانایی معرفی متخصص لازم را به صنعت یا جامعه دارد، زمینه‌های شغلی ایجاد کند.


وی با اشاره به نبود اقبال نسبت به برخی از رشته‌های دانشگاهی در سالیان اخیر، تصریح کرد: ناتوانی دانشگاه و جامعه در خلق موقعیت‌ها برای برخی از رشته‌ها باعث شده است که این رشته‌ها از اقبال کمتری برخوردار شوند. این مشکل با ایجاد حلقه‌های تکمیلی مانند راه‌اندازی مدارس عالی مهارت در مناطق مختلف کشور با درنظر گرفتن اقتصاد شهری مرتفع خواهد شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به معیار داوطلبان در انتخاب رشته دانشگاهی، خاطرنشان کرد: داوطلبان برای تأمین آتیه خود به‌دنبال رشته‌هایی می‌روند که آینده را در آن مطلوب پیش‌بینی می‌کنند. دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد مدارس عالی مهارتی براساس اقتصادهای شهری، قابلیت‌های رشته‌ها را احیا کرده و اقبال داوطلبان را نسبت به همه رشته‌ها جذب می‌کند.


طهرانچی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقتصاد شهری و ظرفیت‌های دانشگاهی، مهارت محوری را در دانشگاه آزاد اسلامی گسترش و رشته‌ها را احیا خواهیم کرد.


انتهای پیام/4116/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته