دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 10:50
ضرغامی:

فیلترینگ نداشتن تحمل برای شنیدن نظر کارشناسی در جلسات است

عضو شورای‌عالی فضای مجازی گفت: فیلترینگ این است که تحمل یک نظر کارشناسی را در جلسه‌ای نداشته باشیم.
کد خبر : 358413

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عزت‌الله ضرغامی در آیین ملی چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی که صبح امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد؛ گفت: امیدواریم در کنار جنبش دانشجویی که قدمت زیادی دارد شاهد جنبش اساتید هم باشیم و اساتید دانشگاه هم جنبشی انقلابی برای پیشرفت انقلاب اسلامی داشته باشند.


وی افزود: برخی برای دفاع از انقلاب اسلامی به دنبال راه دفاع هستند، اما انقلاب هرچه دارد پیشروی و حمله است، دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل کتمان نیست و مقایسه آن با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گواه تمام موضوعات است.


ضرغامی در تکمیل سخنان خود بیان کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای از وضعیت فعلی جمهوری اسلامی و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم، بهتر است شاخص‌هایی که نظام پهلوی و دشمنان خارجی به‌عنوان نقطه قوت رژیم پهلوی یاد می‌کنند، صورت گیرد. یکی از این شاخص‌ها، شاخص توجه و آزادی بانوان است.


این عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها یک بنیاد وابسته به فرح پهلوی در حوزه زنان فعالیت می‌کرد اما اکنون بیش از 2 هزار سازمان مردم‌نهاد ثبت شده در سطح کشور در حوزه زنان فعالیت می‌کنند. در بحث توجه به بانوان نیز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد اساتید زن در دانشگاه تهران بسیار اندک بود اما اکنون نزدیک به 20 درصد از اساتید دانشگاه از قشر بانوان هستند.


ضرغامی عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نویسنده و رمان‌نویس بانوان کمتر از هفت نفر بودند اما اکنون 3 هزار نویسنده زن در کشور آثار خود را منتشر کرده‌اند. اساتید انقلابی و بسیجی باید در فضای مجازی این سوژه‌ها را پیدا کرده و به آنها پاسخ مناسب را بدهند.


وی اعلام کرد: دلیل دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران این است که این انقلاب زنده و پویا بوده و رهبری جبهه مقاومت را بر عهده دارد اما باید به‌دنبال آسیب‌شناسی موضوعات کشور باشیم تا بتوانیم مشکلات را از موضع قدرت حل کنیم و اگر این آسیب‌شناسی انجام نشود، دشمن از این موضوع سوءاستفاده خواهد کرد.


این عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: به عقیده من فضای مجازی نعمتی از جانب خداوند و حیات‌بخش انقلاب اسلامی بود و ایجاد دو قطبی فیلترینگ و مخالفان فیلترینگ خیانت به انقلاب است.


ضرغامی تأکید کرد: مدیریت فضای مجازی در کشورهای مختلف امری مرسوم است و حتی شاهد این هستیم که مدیر فیس‌بوک برای ارائه توضیحات به مجلس سنای آمریکا فراخوانده می‌شود. اگر حرف از مدیریت فضای مجازی می‌زنیم نباید تعدادی از افراد انگ فیلترینگ را بر پیشانی فعالان انقلابی بزنند.


وی اظهار کرد: فیلترینگ این است که تحمل یک نظر کارشناسی را در جلسه‌ای نداشته باشیم.


این عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: با بررسی قوانین و اصول انقلاب اسلامی می‌توان دریافت در اصول انقلاب هیچ مشکلی نداریم و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز قانونی مترقی است اما از ظرفیت‌های آن خوب استفاده نشده که اشکال کار از رویه‌های غلط است.


وی افزود: به‌جای ایراد گرفتن به قوانین کشور باید روزنه‌های فساد گرفته شود. اینکه فردی بتواند نصف‌شب با دستکاری در سامانه ثبت سفارشات هزاران خودرو را وارد کند، ناشی از اشکال در قوانین نیست بلکه روزنه‌های برایغ بروز اشکال وجود دارد.


ضرغامی در پایان سخنان خود گفت: برای زدن حرف حق و پذیرش حق به‌دنبال کسب اجازه نباشیم و نیروهای انقلاب برای کار انقلابی و اعلام حرف حق، آتش به اختیار عمل کنند.


انتهای پیام/4115/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته