دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1397 - 10:01
زاکانی:

مافیایی پنهان در کشور مقابل نیروهای انقلابی ایستاده است

استاد دانشگاه تهران گفت: مافیایی پنهان در کشور وجود دارد که در مقابل نیروهای انقلابی ایستاده است.
کد خبر : 358384

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی در آیین ملی چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی که صبح امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد؛ گفت: این‌ همایش با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» برگزار شد؛ بسیار خرسندیم که انقلاب از دوران ابتدایی خود گذشته و در دوران بلوغ خود قرار گرفته است.


وی افزود: انقلاب اسلامی ارزش بالای مردم، اهمیت رهبری الهی و گوهر دین را نشان داد.


نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اوج احترام به مردم در کلام امام خمینی(ره) متبلور شد که میزان را رأی مردم دانستند.


زاکانی خاطرنشان کرد: ارزش دادن به مردم، نظام مردم‌سالاری دینی را در جمهوری اسلامی ایران رقم زد که این مردم‌سالاری دینی به‌معنای این است که حق و حقوق مردم برخاسته از متن دین اسلام بوده و برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) است.


وی ادامه داد: ارزش بالای مردم در سخنان رهبران انقلاب اسلامی مشهود است. همچنان که مقام معظم رهبری مشروعیت الهی و مشروعیت مردم را از الزامات یک نظام موفق می‌دانند. در نظام مردم‌سالاری دینی، مردم حقِ تعالی دینی، حق رشد، آسایش، رفاه و امنیت دارند.


این عضو جامعه بسیج استادان بیان کرد: انقلاب اسلامی اهداف بزرگی داشت که تمدن‌سازی بزرگ اسلامی، تربیت نیروی کارآمد انسانی و توسعه فکر اجتماعی از جمله آنها هستند و اگر اکنون به تعدادی از آنها نرسیده‌ایم، سه گروه مسئولان، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و نخبگان، وظیفه خود را باید به درستی انجام می‌دادند.


زاکانی عنوان کرد: رهبری الهی در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به نظام امت و امامت منجر شود که این نظام، مردم‌سالاری دینی و در نتیجه حکومت اسلامی را شکل خواهد داد و اگر نظام مردم‌سالاری دینی به‌صورت کامل محقق نشده، وظیفه مسئولان و کارگزاران نظام است که این نظام را مستقر کنند. البته وظیفه تبیین نظام امت و امامت بر عهده جامعه نخبگان کشور است.


وی تأکید کرد: وقتی به گذشته راهی که جمهوری اسلامی ایران پیموده نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دستاوردهای مهمی داشته و راه پرافتخاری طی کردیم اما هر پیروزی ما ناشی از تمسک به پنج ویژگی بود که اولین آنها استفاده از دستورهای الهی و اسلام بوده و ویژگی دوم تأکید بر عزت و بزرگی ایران و انقلاب محسوب می‌شود. ویژگی بعدی مشارکت دادن مردم در ارکان تصمیم‌گیری و مدیریت کشور است و همچنین توجه به فرمایش‌های رهبران انقلاب اسلامی و درنهایت تأکید بر همت و خودباوری را شامل می‌شود.


این استاد دانشگاه بیان کرد: با شرایط فعلی نمی‌توانیم در دهه پنجم انقلاب به راه خود ادامه دهیم و باید تحول‌های عظیمی داشته باشیم که یکی از این تحول‌ها استفاده از ظرفیت‌های داخلی به‌جای نگاه به خارج و آتش به اختیار بودن است که این مفاهیم در سخنان مقام معظم رهبری به‌صورت کامل تشریح شده‌اند.


زاکانی افزود: جمهوری اسلامی ایران با سه دسته از افراد مواجه است. دسته اول عناصر ضد انقلاب هستند که در تلاش برای تجزیه و سرنگونی نظام بوده و دسته دوم عناصر غیرانقلابی را شامل می‌شود که به‌دنبال نظامی بی‌خاصیت و پیرو استکبار و سلطه هستند. این دسته به ظرفیت‌های داخلی و انقلابی کشور توجه نمی‌کنند.


وی تصریح کرد: اما دسته سوم عناصر در نظام جمهوری اسلامی، انقلابیون هستند که تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، اهداف انقلاب را به‌پیش برند و منطق انقلاب را در سراسر جهان گسترش دهند. اکنون ما شاهد این هستیم که منطق انقلاب در مقابل منطق سلطه و استکبار قرار گرفته و جمهوری اسلامی ایران، رهبری محور مقاومت را برعهده دارد اما متأسفانه دستگاه دیپلماسی پیگیر گسترش این منطق در جهان نیست.


این استاد دانشگاه اضافه کرد: برای دستیابی به اهداف انقلاب، مسئولان نسل اول باید راه را باز کنند تا نسل سوم و چهارم انقلاب با ویژگی‌هایی که دارند، اهداف انقلاب را پیگیری کرده و کشور را از مشکلات خارج کنند.


زاکانی اعلام کرد: مافیایی پنهان در کشور وجود دارد که در مقابل نیروهای انقلابی ایستاده است. این مافیای پنهان سه ویژگی اصلی دارد. قدرت‌پرستی، بیگانه‌پرستی و ثروت نامشروع‌پرستی ویژگی‌های این مافیا محسوب می‌شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فتنه بعدی دشمنان رویارویی مردم در مقابل نظام است که بر چهارپایه طرح‌ریزی شده است. پایه اول این طرح تشدید فشار اقتصادی به مردم از طریق تحریم‌های خارجی و فساد عناصر غیرانقلابی در داخل کشور بوده و پایه دوم ناکارآمدی مسئولان داخلی است و دشمنان به‌دنبال گسترش نافرمانی مدنی و آشوب به‌عنوان پایه‌های دیگر طرح فتنه هستند.


این استاد دانشگاه اذعان کرد: نیروهای انقلابی در مقابل این طرح دشمن وظایفی دارند که می‌توان این وظایف را در سه قالب بیان کرد. اولین وظیفه نیروهای انقلابی، پیشگیری از نقشه‌های دشمنان با روشنگری و بصیرت‌افزایی است و استادان بسیجی نیز وظیفه دارند که در مقابل این تهمت‌ها و شایعات جواب داده و امیدبخشی را در دستور کار خود قرار دهند.


زاکانی در تشریح سخنان خود ابراز کرد: خدمت‌گذاری و جهاد خدمت‌رسانی باید در مقابل طرح ناکارآمدی و فساد تعدادی از افراد، راهکار دیگر نیروهای انقلاب برای خنثی کردن تهدیدات دشمن است. سومین وظیفه نیروهای انقلابی را نیز می‌توان جهاد پیشرفت‌جویی نام برد که این پیشرفت‌جویی هم در بُعد تولید کالا و هم در تولید علم و فناوری باید دیده شود و به‌هیچ‌وجه نباید چرخ تولید علم و فناوری را در کشور متوقف کرد.


انتهای پیام/4115/ 4007/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته