دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1398 - 14:19
جمعی از تشکل‌های دانشجویی:

گزارش تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق را منتشر کنید!

جمعی از تشکل‌های دانشجویی کشور در بیانیه‌ای تأکید کردند: مجلس پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق دچار تغییرات شود نسبت به انتشار گزارش، اقدام سریع و خاطیان را به دستگاه قضا معرفی کند.
کد خبر : 357824
BS0K2892.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جمعی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور طی بیانیه‌ای تأکید کردند: جنبش دانشجویی انتظار دارد تا مجلس پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص دچار تغییرات شود نسبت انتشار گزارش اقدام سریع و خاطیان در مبارزه با قاچاق را به دستگاه  قضایی معرفی کند.


متن این بیانیه به شرح زیر است:


«با فساد مبارزه‌ جدّی بشود، با ویژه‌خواری مبارزه‌ی جدّی بشود، با قاچاق مبارزه‌ جدّی بشود؛ این‌ها دارد به اقتصاد کشور لطمه می‌زند و ضررش را مردم می‌برند. اگر ما در مقابل آن مجموعه‌ای که فرض بفرمایید با زد و بست‌هایی در زمینه‌ مسائل اقتصادی ویژه‌خواری می‌کنند، خودشان را از امتیازات ویژه برخوردار می‌کنند و یا دچار فساد پولی و مالی و اقتصادی می‌شوند، سهل‌انگاری کنیم، قطعاً کشور ضرر خواهد کرد؛ نباید سهل‌انگاری بشود. البتّه در مقام بیان و در روزنامه‌ها و جنجال و به خصوص با جهت‌گیری‌های سیاسی، حرف‌های قشنگ خوبی زده می‌شود امّا اینها فایده‌ای ندارد. حالا یک مجرم اقتصادی را مثلاً فرض کنیم دستگیر کردند، روزنامه‌ها درباره‌اش بنویسند و عکس و تفصیلات و کارهایی مانند این‌ها را با اهداف جناحی و سیاسی بکنند، این‌ها فایده‌ای ندارد؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. باید جلوی آن فسادی را که امروز ممکن است پیش بیاید بگیرند و مانع فساد بشوند. قاچاق همین جور است؛ مانع قاچاق [بشوند]. باید با قاچاق، به‌معنای واقعی کلمه مبارزه کنند».


مقام معظم رهبری ۱۳۹۵/۰۱/۰۱


در زمانی که تحریم‌های ظالمانه آمریکا کمر به نابودی اقتصادی کشور بسته و معیشت مردم را هدف قرار داده است پدیده شوم قاچاق با منافع عده‌ای مفسد اقتصادی گره خورده و سعی در نابودی تولید داخلی دارند.


در این بین دستگاه‌های زیادی متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند اما متأسفانه اخباری مبنی بر ورود کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرکات کشور به گوش می‎‌رسد و جولان کالاهای قاچاق در بازار همچنان ادامه دارد.


مجلس شورای اسلامی بر اساس وظیفه قانونی خود اقدام به تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرده و گوشه‌ای از ضعف یا کم‌کاری دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این تحقیق و تفحص مشخص شده است اما بنا بر اظهار نمایندگان عضو هیئت تحقیق و تفحص گزارش آماده شده توسط این هیئت با اعمال فشار و لابی بعضی از افراد تاکنون در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت نشده است.


با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تأکیدات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با پدیده شوم قاچاق از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر متن اصلی و بدون دستکاری گزارش هیئت تحقیق و تفحص را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کرده و هیئت رئیسه مجلس نیز با قید فوریت این گزارش را برای آگاهی افکار عمومی منتشر کند.


همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند یکی دیگر از ارکان تقویت تولید داخلی، دستگاه مبارزه‌ با قاچاق است و پدیده قاچاق منحصر به قاچاق‌های جزئی وکوله‌برها و مانند این‌ها نیست؛ باندهای قاچاق که اقدام به قاچاق انبوه کالا و ارز می‌کنند باید شناسایی شده و با آن‌ها برخورد جدی شود.


جنبش دانشجویی انتظار دارد تا مجلس شورای اسلامی پیش از شروع انتخابات و قبل از اینکه متن گزارش هیئت تحقیق و تفحص دچار تغییراتی شود نسبت انتشار گزارش اقدام سریع و خاطیان در مبارزه با قاچاق را به دستگاه  قضایی معرفی کند.


از دستگاه قضایی نیز انتظار می‌رود در صورت تعلل مجلس یا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اقدامی جدی و سریع برای شناسایی و انهدام باندهای قاچاق و منتفعان از این پدیده شوم اقدام کند.


والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


 انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد دماوند
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته