دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1397 - 13:14
یک فعال دانشجویی:

دانشجومعلمان 97 را فریب دادند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه گفت: با صدور حکم جذب پیمانی، دانشجومعلمان ورودی 97 را فریب دادند و آن‌ها را از ادامه تحصیل دلسرد کردند.
کد خبر : 356022
photo_۲۰۱۹-۰۱-۲۷_۱۶-۱۸-۴۶.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بابک محمدی در خصوص معایب پیمانی‌شدن جذب دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از مراکز مهم آموزش‌وپرورش است که شخصیت معلمان در آن شکل می‌گیرد و با توجه تأکیدات مقام معظم رهبری، مسئولین باید تدابیری در خصوص جذب نیروهای توانمند و فعال در این دانشگاه بیندیشند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه اشاره کرد: ازجمله مزیت‌ها و نقاط مثبت در دانشگاه فرهنگیان، استخدام رسمی دانشجومعلمان بوده است. این مسئله بسیاری از حائزین رتبه برتر کنکور را به سمت دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کرد.


وی افزود: صدور حکم پیمانی شدن دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، ضربه بسیار سنگین و مهلکی به کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان در آینده‌ای نزدیک خواهد زد یعنی با حذف مزیت استخدام رسمی دیگر نخبگان و رتبه‌های خوب کنکور، رغبت به انتخاب رشته دانشگاه‌های فرهنگیان نخواهند کرد و جذب در سال‌های آینده با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.


محمدی در ادامه بیان کرد: در آموزش‌وپرورش کمبود نیرو احساس می‌شود و با این حکم، سال‌های آینده نیروها رغبتی به کار در این ارگان به‌صورت پیمانی و استخدام مبهم نخواهند داشت.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه افزود: پس از بیان این مسئله بسیاری از دانشجومعلمان ورودی 97 دلسرد شدند و به فکر انصراف از تحصیل دانشگاه افتادند. نمی‌دانم چرا این تصمیم اتخاذ شد و در دفترچه انتخاب رشته شهریورماه امسال استخدام رسمی آزمایشی ذکر شده بود اما الآن پس از پایان مهلت حذف و اضافه و انتقالی دانشگاه، بحث پیمانی‌شدن دانشجومعلمان مطرح شده است؛ مسلماً با این کار دانشجومعلمان ورودی 97 را فریب دادند و آن‌ها را از ادامه تحصیل دلسرد کردند.


وی در خصوص کاهش سرانه دانش‌آموزان خاطر‌نشان کرد: با ادامه همین روند آموزش‌وپرورش با کمبود بودجه مواجه است، اما می‌بینیم رئیس‌جمهور محترم بحث کاهش سرانه بودجه هر دانش‌آموز به 1 میلیون تومان را مطرح می‌کند.


محمدی افزود: در خیلی از مدارس، مدیر مدرسه با کمک‌های مردمی و در راه خدا، هزینه‌های مدرسه را فراهم کرده و بر امور داخلی مدرسه مدیریت می‌کند؛ حالا اگر قرار باشد اندک بودجه‌ای که به‌عنوان سرانه دانش‌آموز داده می‌شود را هم کم کنند عملاً سیستم آموزش‌وپرورش دچار نقصان و زوال خواهد شد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه گفت: نمی‌دانم هدف برخی از مسئولین از اتخاذ چنین تصمیمات ناصحیحی چیست؟ این اقدامات سیستم آموزش‌وپرورش را از حرکت روبه‌جلو باز خواهد داشت. مقام معظم رهبری در مورد سیستم آموزش‌وپرورش می‌فرمایند: آموزش‌وپرورش موتور پیش برنده قطار جامعه است. جامعه را به یک قطاری تشبیه شده که هر حرکت آن توسط موتور قطار یعنی آموزش‌وپرورش انجام می‌شود. تضعیف و ایجاد اختلال در موتور پیش برنده قطار، جامعه را از حرکت وا‌می‌دارد.


وی بیان کرد: متأسفانه چند وقتی است که برخی مسئولین با بهانه‌های مختلفی چون کاهش سرانه دانش‌آموزان، خرید خدمت معلمان و نیز پیمانی کردن دانشجومعلمان دانشگاه‌های فرهنگیان، آموزش‌وپرورش را تضعیف می‌کنند.


محمدی در خصوص معایب طرح خرید خدمت گفت: با اجرای طرح خرید خدمت و خصوصی‌سازی آموزش‌وپرورش، مدارس به‌صورت یک بنگاه اقتصادی خواهد شد و این کار تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت. اشخاص ناآگاه و غیرمتخصص خود را به‌عنوان معلم جلوه می‌دهند و صاحبان این بنگاه‌های اقتصادی برای پرداخت حقوق کمتر از افراد غیرمتخصص بیشتری استفاده خواهند کرد که حوادث نظیر آن در یکی از مدارس غرب تهران مشاهده شده است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه افزود: سیستم آموزش هر کشوری نشان‌دهنده راهی است که آن کشور در آینده می‌خواهد طی کند. هرچقدر به این سیستم توجه بیشتری شود یعنی به آینده کشور اهمیت داده‌ایم.


وی در پایان بیان کرد: متأسفانه در کشور ما آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یک نهاد مصرف‌کننده و نهادی که از جیره و بودجه کشور استفاده می‌کند، به‌حساب می‌آورند درحالی‌که صرف هزینه در این حوزه برای دانش‌آموزان، به معنای سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است که ثمره آن را در بلندمدت دریافت خواهیم کرد.


انتهای پیام/4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته