دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1398 - 10:05
فجر پیشرفت2/ یک فعال دانشجویی دانشگاه آزاد درگفتگو با آنا مطرح کرد؛

تقویت رویکرد حل مسئله برای شتاب گرفتن رشد علمی در دانشگاه‌ها/ جنبش‌های دانشجویی خط مقدم پیشروی انقلاب اسلامی هستند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: برای شتاب گرفتن رشد علمی باید از نمره‌محوری در دانشگاه‌ها دوری کرده و رویکرد حل مسئله را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم.
کد خبر : 355848
876035_235.jpg

حمیدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به نقش مهم دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشجویان از گذشته تا به امروز نقش بسزایی در تحولات کشور داشته‌اند و بسیاری از حرکت‌های بزرگ انقلابی توسط جنبش دانشجویی آغاز شده و در واقع می‌توان گفت که جنبش‌های دانشجویی خط مقدم پیشروی انقلاب اسلامی هستند.


وی افزود: درگیری‌‌های دانشجویان با نیروهای رژیم منحوس پهلوی در اوایل انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان که «انقلاب دوم» نامیده شد، حضور پرشور جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل، ایستادگی آنان در مقابل فتنه‌ها، گوش به فرمان ولی فقیه بودن و بسیاری موارد دیگر از تأثیرات بسزای جوانان و دانشجویان در مسائل کشور است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه دشمن در حال حاضر درصدد دور کردن جوانان و دانشجویان از بصیرت، علم، آگاهی و تدین است، گفت: عوامل نفوذی دشمن با رخنه در دولت، مجلس و برخی دانشگاه‌ها مأموریت دارند که جوانان را منحرف کنند تا شاهد این باشیم بعضی جوانان در این تله گرفتار شوند و برای آنان رنگ لباس و ناخنشان مهم‌تر از امنیت، اقتصاد و فرهنگ باشد!


رضایی ادامه داد: البته جوانان بصیر خداجوی کم نیستند که با نفوذی‌ها مقابله می‌کنند، امروز دوام و قوام کشور در دست این جوانان بصیر، متعهد و متخصص است و امیدواریم روزبه‌روز شاهد افزایش جوان مؤمن انقلابی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی باشیم.


وی عنوان کرد: برای شتاب گرفتن رشد علمی باید از نمره‌محوری در دانشگاه‌ها دوری کرده و رویکرد حل مسئله را در دانشگاه‌ها تقویت کنیم. چراکه مشکلات کشور به دست دانشجویان و جوانان این مرز و بوم قابل حل است.


دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: یک دانشجوی حقوق تا زمانی که به‌صورت عملی یک پرونده‌ حقوقی و یا یک جلسه دادگاه را لمس نکند هیچ‌گاه نمی‌تواند به آن ارتقای علمی بالا دست پیدا کند. باید به جای واحدهای غیر کاربردی رشته‌های دانشگاهی، مواردی اعم از بازدیدهای علمی-پژوهشی و کار عملی در لیست دروس دانشجویان که باید بگذرانند، قرار داده شود تا دانشجو خود را برای علمی که به تحصیل در آن می‌پردازد، مفید بداند و در تقویت کردن خود بکوشد.


رضایی خاطرنشان کرد: به‌کارگیری اساتید متخصص و متعهد در دانشگاه‌ها به دانشجو انگیزه می‌دهد که در خصوص تولید علم و رفتن به دنبال حل مسئله تلاش کند. اما گاهی دیده می‌شود که اساتید فقط به دنبال تمام کردن سرفصل‌ها هستند و به‌دنبال افزایش علم و آگاهی دانشجویان نیستند که باید همت مسئولان دانشگاهی این مشکلات برطرف شود.


انتهای پیام/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته