دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 بهمن 1397 - 01:58
زیست دانشجویی/18؛

لزوم حفظ بهداشت و سلامت در زندگی دانشجویی

ورزش و بهداشت در زندگی دانشجویی نقش مؤثری در کاهش تنش و حفظ سلامت دانشجو دارد که بایستی در برنامه‌های روزانه گنجانده شود.
کد خبر : 354531
behdasht-varzeshi-chist.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ورزش و بهداشت در زندگی دانشجویی نقش مؤثری در کاهش تنش و حفظ سلامت دانشجو دارد که بایستی در برنامه‌های روزانه گنجانده شود.


متخصصان بر این باورند که دست کم سه نوبت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای در هفته را باید به ورزش اختصاص داد. پیشنهاد این است که بهترین زمان را به مدت‌های 10 دقیقه‌ای تقسیم کنید تا بتوانید راحت‌تر آنها را در برنامه‌های روز‌مره خود بگنجانید.


 می‌توان محل‌های مناسب برای ورزش در فضای دانشگاه را شناسایی کرد و حضور در آنها را به عنوان یک پیشنهاد با دانشجویان مطرح کرد.


دانشجویان باید بدانند که تغذیه سالم در کاهش تنش اهمیت زیادی دارد. دانشجویان در رژیم غذایی خود باید میوه و سبزیجات، کربوهیدرات، پروتئین و سایر مواد لازم برای بدن بگنجانند.


بعضی وقت‌ها دانشجویان به خاطر درگیری‌های زیاد کمتر به تغذیه خود توجه می‌کنند، اما لازم است که تعادل انرژی مصرفی و دریافتی دانشجو حفظ شود. دانشجویان باید طبق یک برنامه منظم دست کم سه بار در روز غذا بخورند.


مهم است که به دانشجویان تذکر دهیم عدم توجه به تغذیه مناسب می‌تواند عواقب سوء بسیاری بر سلامت جسمانی و روان‌شناختی دانشجو داشته باشد.


همچنین مهم است که دانشجویان مطلع باشند که مصرف بیش از حد قند و کافئین و موادی از این دست می‌تواند آسیب زننده باشد. آسیب مصرف الکل، سیگار و سایر مواد مخدر نیز بهتر است با دانشجو مطرح شود.


انتهای پیام/4107/4108/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته