دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1394 - 12:57

ارائه کمک هزینه تحصیلی سازمان ملل برای دانشجویان علاقه‌مند به نانوماهواره

دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) و دولت ژاپن در فراخوانی اعلام کرد که به دانشجویان علاقه‌مند به فناوری‌های نانوماهواره از کشورهای در حال توسعه و غیرفعال در حوزه فضا کمک هزینه تحصیلی ارایه می‌کنند.
کد خبر : 35435

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، برنامه ارائه کمک هزینه تحصیلی نانوماهواره برای توسعه مهندسی بومی فضایی و کمک به ایجاد توانایی‌های علمی داخل کشورهای در حال توسعه و کشورهای غیرفعال در حوزه فضا اجرا می‌شود.


نانوماهواره‌ها، ماهواره‌هایی کم‌هزینه هستند که با استفاده از فناوری قابل دسترس می‌توانند درخواست‌ها و ماموریت‌های علمی را انجام دهند.


این برنامه فرصت‌های پژوهشی زیادی برای توسعه سیستم‌های نانوماهواره از طریق استفاده از نانوماهواره‌ها و آزمایش تجهیزات موجود در دانشگاه فنی کیوشو (Kyutech) در ژاپن فراهم می‌کند.


از میان درخواست کنندگان شایسته، 2 دانشجو برای برنامه کارشناسی ارشد (دو ساله) و چهار دانشجو برای برنامه دکتری (سه ساله) انتخاب خواهند شد و کمک مالی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی دریافت می‌کنند.


درخواست برای دریافت کمک هزینه تحصیلی تا 24 ژانویه 2016 (چهارم بهمن ماه سال جاری) پذیرفته می‌شود.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر این برنامه شامل جزئیات فرایند درخواست می‌توانند به آدرس https://www.unoosa.org/oosa/en/ourwork/psa/bsti/fellowships.html مراجعه کنند.



انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته