دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 15:12
مهدی فاتح‌راد:

وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تدوین افق بنیادین مطلوب است

یک عضو هیئت‌ علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تدوین افق بنیادین مطلوب است.
کد خبر : 353811
فاتح-راد.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی فاتح‌راد در نشست تخصصی چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه که به همت مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی برای گسترش وحدت حوزه و دانشگاه، نیازی بنیادین است و باید افق مطلوب آن تدوین شود.


این استاد دانشگاه ادامه داد: خلأ و فاصله بین دانشگاه و حوزه هم در ظاهر و هم در باطن زیاد است و باید این فاصله کاسته شود و باید به شکلی جامع، عمیق و تفصیلی به تعریف افق وحدت حوزه و دانشگاه اقدام شود.


وی در تشریح سخنان خود بیان کرد: در بررسی وضعیت وحدت حوزه و دانشگاه بسته به زاویه دید به این موضوع باید اظهار نظر کرد؛ اگر به دنبال ارزیابی وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب هستیم، باید قبول کنیم که فاصله وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب زیاد بوده؛ با مشخص کردن زاویه دید و شناسایی کاستی‌ها؛ امید، همت، حرکت و ارزیابی محقق می‌گردد.


فاتح‌راد خاطرنشان کرد: ذوب حوزه و دانشگاه در یکدیگر اصطلاح امام خمینی(ره) بود که با دقت در این اصطلاح شاید به این مفهوم برسیم که این ذوب اشاره به یک منطق جدید دارد؛ منطق به معنی مدخل فلسفه نبوده بلکه شیوه نگاه جدید مدنظر است.


این استاد دانشگاه تأکید کرد: یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه رسیدن به تمدن اسلامی است. آیا ساختن یا احیای این تمدن نیازمند یک منطق جدید نیست؟، اگر به این سؤال پاسخ دهیم ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در ساختن یا احیای تمدن اسلامی مشخص می‌شود.


انتهای پیام/4115/ 4122/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته