دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 دی 1397 - 14:33
خسروی:

وحدت حوزه ‌و دانشگاه ضرورت راهبردی دارد

دبیر نشست تخصصی چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در دهه پنجم انقلاب اسلامی ضرورت راهبردی برای تحقق تمدن شکوهمند اسلامی را دارند.
کد خبر : 353791

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه و کرسی‌های آزاداندیشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی‌اعظم خسروی در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه که به همت مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در دهه پنجم انقلاب اسلامی ضرورت راهبردی برای تحقق تمدن شکوهمند اسلامی را دارد.


وی در ادامه افزود: در گذشته ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه برای جلوگیری از نفاق بود اما الان چشم انداز والاتری دارد که باید به آن توجه شود.


دبیر نشست تخصصی چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: روحانیت و دانشگاهیان دو رکن پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی هستند و ارکان حوزه و دانشگاه شامل خود دانشجویان، حوزویان و پژوهشگران باید مشارکت فعالی در تحقق این هدف داشته باشند.


خسروی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تعبیر مقام معظم رهبری از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف است و در مباحث مطرح شده پیرامون این موضوع، نکته ظریف مدنظر مقام معظم رهبری می‌بایست در صدر توجه قرار گیرد.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: طرح بحث وحدت حوزه و دانشگاه، میراث ارزشمند امام راحل(ره) است که در ابتدای وقوع انقلاب اسلامی حسب شرایط حاکم بر دو نهاد اصلی علمی کشور و نیازها و اقتضائات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مطرح شد.


دبیر نشست تخصصی چشم‌انداز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از استقرار جمهوری اسلامی، تلقی‌ها و رویکردهای متمایزی در این خصوص وجود دارد و در باب امکان وقوع آن نیز دیدگاه های مختلفی مطرح شده و مسائل و چالش‌های نظری و عملی فراوانی را سبب شده است. 


خسروی در پایان سخنان خود گفت: نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتیدی از حوزه علمیه و دانشگاه‌ها برگزار شد که پنجاه و چهارمین نشست تخصصی مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/4107/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته