دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 دی 1397 - 11:10
حناچی:

دانشگاه‌ها در موضوعات محیط‌زیستی تعامل بیشتری داشته باشند

شهردار تهران گفت: از دانشگاهيان انتظار است كه در موضوع‌های محيط‌زيستی مانند سه‌شنبه‌های بدون خودرو و ايستگاه‌های دانشگاهی برای دوچرخه سواری استقبال بیشتری کنند.
کد خبر : 353394
636775424849607069_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنيان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پيروز حناچی در شانزدهمين كنگره ملی مهندسی شيمی كه صبح امروز در دانشگاه صنعتی اميركبير برگزار شد، گفت: در تهران و در نظرسنجی‌های صورت گرفته بيش از ٩٠ درصد از مردم آلودگی و ترافيك را بزرگترين مشكل و پس از  آن مسائل اجتماعی را مطرح كرده‌اند البته  امسال وضعيت بهتری نسبت به سال گذشته داريم و تعداد روزهای هوایپاک بيشتر شده است.


شهردار تهران ادامه داد: سلامت شهروندان در كنار بحث ترافيك اهميت دارد براساس آمار كه آن را اصلا محرمانه هم نمی‌دانيم؛ ٩.٣ تهرانی‌‌ها ديابت دارند و تهران بدترين وضعيت ديابت در سالمندان را دارد و از هرپنج تهرانی يک نفر فشار خون دارد ولی از آن مطلع نيست.


وی افزود: در سال ٩٤، بيش از چهارنفر تحت تاثير عوارض ناشی از آلودگی هوا فوت شدند و ١٩.٣ درصد تهرانی‌‌ها چاق هستند كه ميزان شيوع چاقی در خانم‌ها بيشتر است.


حناچی ادامه داد: در حال حاضر نسل كودكان چاق را پرورش می‌دهيم كه اين زيان‌بار است و لذا بايد از  ورزش‌هايی‌ نظير دوچرخه سواری برای كاهش آلودگی و چاقی استقبال كنيم.


وی تأكيد كرد: از دانشگاهيان انتظار دارم كه در موضوعات محيط‌زيستی مانند سه‌شنبه‌های بدون خودرو استقبال كنند و ايستگاه‌های دانشگاهی برای دوچرخه سواری بايد فعال‌تر شوند.


شهردار تهران اضافه كرد: به‌رغم همه تلاش‌هايی كه شده روش مناسبی برای دفع پسماند وجود ندارد و بايد تفكيك از مبدا انجام شود. همچنين در شهرداری تهران استفاده از خودروهای سوخت پاك را در دستور كار داريم.


حناچی در پايان خاطرنشان كرد: در طرح‌های بالادستی برنامه‌های ويژه‌ای داريم كه برای انجام آنها به همياری و همكاری دانشگاه‌ها نياز داريم.


انتهای پيام/٤٠٨٥/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته