دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 دی 1397 - 11:24
رضایی:

26 دی همایش بومی‌سازی کاتالیز برگزار می‌شود

دبیر شورای راهبردی همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیز و فرایند احیای مستقیم آهن از برگزاری این همایش از 26 تا 29 دی در جزیره کیش خبر داد.
کد خبر : 351781
photo_2017-01-02_11-25-19-722x1024 (1).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود رضایی در نشست خبری همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیز و فرایند احیای مستقیم آهن که صبح امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت نفت و گاز سرو از سال 83 تأسیس شد و فعالیت خود را به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان آغاز کرد. یکی از فعالیت‌های این شرکت تدوین دانش فنی کاتالیزهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و صادرات آن است.


وی افزود: در کمتر از یک دهه این شرکت با تلاش‌های پیگیر توانست کاتالیزهای احیای مستقیم آهن را که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت فولاد است تولید کند. در کنار این محصول کاتالیزهای دیگری نیز تولید شده و به‌دنبال این هستیم که سال 98، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشته باشیم.


دبیر شورای راهبردی همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیز و فرایند احیای مستقیم آهن اضافه کرد: این همایش از روز 26 تا 29 دی در جزیره کیش برگزار می‌شود که در مراسم افتتاحیه این همایش یاد و خاطره دکتر مهدی شیخ زین‌الدین به‌عنوان حامی تولید نانوکاتالیست‌های آهن گرامی داشته می‌شود.


وی در پایان درباره محورهای همایش توضیح داد: توسعه صنعت فولاد با نگاه ملی و فناورانه، حمایت از دانش‌های نوین با هدف بسترسازی تولید انبوه و بومی‌سازی در مسیر اقتصاد مقاومتی به خودکفایی تولید کاتالیز در صنایع فولاد از محورهای همایش است.


انتهای پیام/4085/ 4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته