دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1397 - 12:33

ریشه جراحی پلاستیک در هند باستان کشف شد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که هندیان باستان عمل جراحی بینی و پیوند پوست انجام می‌دادند.
کد خبر : 351528
operating-room.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از کلمبیا سرجری، اگر فکر می‌کنید که جراحی پلاستیک یک علم لوکس امروزی است کاملاً در اشتباه هستید. گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که قدمت عمل جراحی پلاستیک و روش‌‌های بازسازی به 2 هزار و 500 سال قبل بازمی‌گردد. بسیاری فکر می‌کنند که واژه پلاستیک در جراحی پلاستیک به مواد مصنوعی مورداستفاده در این عمل اشاره دارد، درحالی‌که از لغت یونانی «پلاستیکس» به معنای شکل دادن گرفته شده است.


در قرن ششم قبل از میلاد مسیح، یک پزشک هندی به نام سوشراتا کتابی درباره طبابت و جراحی نوشت. سوشراتا که به پدر جراحی هند مشهور است، در کتابی سبب‌شناسی بیش از هزار و 100 بیماری، مصارف گیاهان دارویی و دستورالعمل‌ جراحی‌هایی مانند بازسازی بینی و سه نوع پیوند پوست را نوشته است.


در کتاب سوشراتا تکنیک جراحی ترمیمی بینی با استفاده از پوست پیشانی به طور کامل توضیح داده شده است. جراحان امروزی همچنان از این تکنیک در جراحی‌های ترمیمی بینی استفاده می‌کنند. جراحی ترمیمی بینی در دوران باستان برای درمان بیمارانی استفاده می‌شود که بینی خود را به دلیل دزدی یا خیانت از دست داده بودند. امروزه پزشکان از پیوند پوست برای بازسازی مناطقی استفاده می‌کنند که لایه‌های محافظ آنها در اثر حادثه یا سوختگی از بین رفته باشد.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک جراحی بینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته