دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 دی 1397 - 18:30
جامعه اسلامی خطاب به لاریجانی:

ماجرای پر حاشیه نماینده ملکان را شفاف سازی کنید!

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به حاشیه‌های اخیر نمایندگان مجلس واکنش نشان داد.
کد خبر : 351121
13960211120209427106915210.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد تبریز، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه صنعتی سهند در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار شفاف‌سازی درباره مسائل اخیر شدند.


در ابتدای این نامه آمده است: متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد وقوع برخی اتفاقات بودیم که یک سوی آن منتسب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. مجلسی که بنا بر آرمان انقلاب اسلامی باید در رأس اموری باشد، امروز تبدیل به یکی از حاشیه‌سازترین بخش‌ها شده است. مجلسی که باید با قانون‌گذاری و نظارت صحیح مانع از تخطی و عدول از قانون شود، امروز خود تبدیل به ناقض قانون شده است. این اقدامات هر چند از طرفی تعداد معدودی از نمایندگان هم رخ داده باشد به پای قوه مقننه و مجموعه آن نوشته می‌شود. مجلسی که نتواند بر اعضای خود نظارت کند، نمی‌تواند داعیه‌دار نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و مجریان قانون باشد؛ اما مصیبت بزرگ‌تر این است که این اقدامات به دور از شأن نمایندگی مجلس، تبدیل به یک امر متعارف و عادی شود و مجلس بی‌تفاوت از کنار آن رد شود.


در ادامه این نامه نوشته شده است: جناب آقای لاریجانی، جنابعالی به‌عنوان رأس این قوه، مسئولیت سنگین‌تری در تنویر افکار عمومی و روشنگری این وقایع دارید. عموم مردم و دانشجویان انقلابی خواستار تبیین در زمینه این اتفاقات و برخورد قاطع با عوامل آنها هستند که اگر روزی شاهد سرریز شدن صبر این مردم انقلابی باشیم، مقصر ما هستیم. پس تعلل جایی ندارد!


در انتهای این نامه با اشاره به مسئله اخلاقی منتسب به یکی از نمایندگان در روزهای اخیر نوشته شده است: جمعی از دانشجویان انقلابی خواستار برخورد قاطع و به دور از مصلحت‌اندیشی با این مسئله هستند. اگر تخلفی رخ داده است باید فرد متهم مورد رسیدگی قانونی قرار بگیرد. در صورت غیرواقع بودن مسئله نیز مراتب به‌صورت منطقی برای ملت عزیز تبیین شود. شفافیت و روشنگری حق غیرقابل‌انکار مردمی است که پای انقلاب ایستاده‌اند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب