دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 دی 1397 - 06:00
حسن نگهدار در گفتگو با آنا:

طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی هر روز تحصیلی را روز پژوهش می‌کند

مدیر ارتباط با صنعت واحد تهران مرکزی گفت: هدفمندسازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی است تا هر روز تحصیلی در واحدهای دانشگاهی به روز پژوهش تبدیل شود.
کد خبر : 350511
BQ4K0080.jpg

حسن نگهدار در گفتگو با خبرنگار حوزه علم،‌ فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در راستای برنامه‌های علمی محیط زیست،‌گفت: برنامه‌های مدون برای تداوم کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در واحد تهران مرکزی در دست برنامه‌ریزی و اجرا است.


مدیر ارتباط با صنعت، توسعه فناوری و کارآفرینی واحد تهران مرکزی ادامه داد: سلسه نشست‌های تخصصی با موضوعات جایگاه انرژی‌های تجدیدپذیر در پدافند غیرعامل، بررسی جایگاه و روش‌های تصفیه آب‌های سنگین در پدافند زیستی، مدل‌های نو در برآورد آسیب‌پذیری و تعیین ارزیابی ریسک زیرساخت‌ها و پدافند پرتویی، برگزار شد.


نگهدار با اشاره به همکاری مؤثر اعضای‌ هیئت علمی واحد تهران مرکزی در برگزاری نشست‌های تخصصی، افزود: وحید قبادیان و آرش میرعبدالله لواسانی از اعضای هیئت‌ علمی واحد تهران مرکزی ضمن ارائه سخنرانی‌هایی در رابطه با انرژی‌های تجدیدپذیر و پتانسیل‌های انرژی تجدیدپذیر در پدافند غیرعامل،‌ به طراحی ساختمان‌های انرژی صفر نیز تأکید کردند.


وی تصریح کرد: حضور معاون قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و تأکید وی بر ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌های محیط زیستی و مقابله با حوادث شیمیایی و کنترل  پیامدهای آن بر مردم و دارایی‌های کشور، از دیگر نکات مثبت این نشست‌ها است که مقدمات ایجاد ارتباط با قرارگاه پدافند شیمیایی نیز در حاشیه این نشست بررسی شد.


نگهدار با تأکید بر زمینه‌سازی ایجاد ارتباط با صنایع و ارگان‌های درگیر در حوزه محیط‌زیست اظهار کرد: در حال مذاکره و بررسی برای برگزاری نشست‌هایی با صنایع مختلف هستیم و به‌زودی در راستای برنامه نظام موضوعات واحد تهران مرکزی، جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد خواهد شد.


مدیر ارتباط با صنعت، توسعه فناوری و کارآفرینی واحد تهران مرکزی  تأکیدکرد: منظومه نظام موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در زمینه‌های محیط‌زیست و علوم ورزشی احصاء شده است و اکنون دفتر ارتباط با صنعت واحد تهران مرکزی، مجدانه پیگیر ارتباط‌گیری و احصای نیازهای اساسی کشور به‌صورت عملیاتی در ذیل برنامه علمی خود است.


نگهدار در پایان تصریح کرد: در راستای هدفمندسازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی پیش آمده تا هر روز تحصیلی در واحدهای دانشگاهی، به روز پژوهش تبدیل شود و دانشجویان همواره در کنار فعالیت‌های آموزشی در زمینه‌های پژوهشی نیز فعال شوند.


انتهای پیام/4116/ 4122/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته