دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1394 - 15:18

گوگل کمک‌تان می‌کند که عکس غذاهای‌تان را روی سرویس نقشه پست کنید

حتی اگر نمی‌توانید در پخت غذا مشارکت داشته باشید، قبل از اینکه شروع به خوردن غذا کنید، یک عکس از آن بگیرید. گوگل بلافاصله با دریافت عکس آن را به مکانی که قرار دارید روی نقشه‌اش ضمیمه می‌کند.
کد خبر : 35018

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، گوگل ماه‌ها بعد از اینکه اپلیکیشن عکس از غذای خود را با نام Tablescape از دور خارج کرد و اعلام کرد که در حال آزمایش نقشه‌ای است که کاربر زمانی که به رستورانی می‌رود، می‌تواند تصویری از غذاها را بگیرد و آن را به نقشه مکان‌یاب گوگل‌ مپز پیوست کند تا بقیه کاربران بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.


گوگل با این کار، نه تنها ترفندی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان پیدا کردن رستوران در مکان‌های ناآشنا را به آنها می‌دهد، بلکه می‌تواند به روند بررسی رستوران‌ها سرعت عمل بیشتری بدهد. شکی نیست که گوگل عکس‌هایی را نشانه رفته است که افراد عاشق رستوران و غذا، روی اینستگرام و توئیتر خود به اشتراک می‌گذارند.


گوگل تاکنون برنامه‌ یا اپلیکیشنی نداشته است که به این گونه عکس‌ها دسترسی داشته باشد، در حالی که روزانه هزاران کاربر اینستگرام و توئیتر تجربه‌های رستوران‌گردی خود را برای دوستان‌شان به اشتراک می‌گذارند.


گوگل غذا دوست دارد


گوگل مدتی است که روی غذایی که کاربرانش دوست دارند بخورند، مانور می‌دهد. همین چند ماه پیش با افزودن قابلیت سفارش مستقیم غذا از طریق موتور جست‌وجویش، به فهرست توانایی‌های موتو جست‌وجوی خود افزوده ‌است.


با این سرویس، کاربران گوگل قادرند‌ به صورت مستقیم از طریق موتور جست‌وجوی گوگل غذای دلخواه‌شان را سفارش بدهند. کاربرانی که در گوگل نزدیک‌ترین رستوران را جست‌وجو می‌کنند،‌ می‌توانند یک گزینه سفارش غذا را در باکس اطلاعاتی که در نتیجه جست‌وجوی گوگل ظاهر می‌شود، مشاهده کنند.


حدود یک ماه پیش نیز این غول اینترنتی از فعالیت بر پروژه جدید و متفاوتی خبر داده است که با استفاده از تصاویر غذاها می‌توان به میزان کالری آنها دست یافت. این پروژه Im2Calories نام دارد و قادر به شناسایی و همین‌طور اندازه‌گیری میزان دقیق و صحیح کالری‌های موجود در یک ظرف غذاست.


از این پروژه با عنوان پروژه‌ای برای ورود گوگل به هوش مصنوعی یاد می‌شود تا قدرتمندترین موتور جست‌وجوی دنیا دامنه تحقیقات خود را تا هوش مصنوعی پیش ببرد.


یکی از متخصصان گوگل در این باره می‌گوید: «هوش مصنوعی در پروژه Im2Calories قادر خواهد بود تا عمق پیکسل‌های یک تصویر را شناسایی و بررسی کند سپس با الگوریتم خاصی که برای آن نوشته شده به بررسی اندازه و نوع غذا و در نهایت به تخمین میزان کالری غذاها از روی تصاویر بپرازد».


گزارش: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته